تعداد خانه های خالی کاهش یافت

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است افزایش قیمت مسکن، تعداد خانه‌های خالی را کاهش داد.
قیمت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، در حالی گفته می‌شود افزایش قیمت مسکن تعداد واحدهای خالی را کاهش داده که وزیر راه و شهرسازی در اظهارات اخیرش درباره اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت که ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی به وزارت اقتصاد و دارایی معرفی شده است. از این میزان ۶۰ هزار واحد اعتراض کردند و این اعتراضات در دست بررسی است. وی همچنین از گزارش حدود ۴۰۰ هزار خانه جدید خالی خبر داده است.

در این بین یک مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که “افزایش قیمت مسکن، تعداد خانه‌های خالی را کاهش داد”. وی عنوان کرد: ۸۰ درصد اطلات حساب‌های بانکی برای شناسایی خانه‌های خالی غلط بود.

پروانه اصلانی در برنامه تلویزیونی با یادآوری این‌که بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال 95 در مناطق شهری 2 میلیون و 123 هزار واحد مسکونی خالی داریم، خاطرنشان کرد: همچنین 463 هزار خانه خالی در روستا داریم که عموما در روستاهای خالی از سَکنه قرار دارند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با بیان اینکه بعد از سال 95 پروانه‌های صادره ساختمانی و واحدهای تکمیل شده تقریبا 50 درصد و بیشتر کاهش یافته است، بیان کرد: از سوی دیگر به دلیل افزایش مسکن، تعداد خانه‌های خالی در کشور (مناطق شهری) کاهش یافته است.

مطلب پیشنهادی:  مذاکره با شرکت های خارجی برای ساخت مسکن به کجا رسید؟

افزایش قیمت مسکن

وی با بیان این‌که در سامانه راه‌اندازی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و 300 هزار واحد مشکوک به خالی بودن وجود دارد، اضافه کرد: اطلاعات خانه‌های خالی را از 15 پایگاه داده احصا و آنرا تبادل کرده‌ایم که عموما مخدوش بوده است.

وی توضیح داد: به ‌عنوان مثال 80 درصد کد ملی مربوط به اطلاعات حساب‌های بانکی غلط بوده است.

طبق این گزارش، بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی مصوب آذرماه سال گذشته، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد،  مشمول مالیات می‌شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور،  ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «تاثیر نرخ دلار بر افزایش قیمت مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «تعداد خانه های خالی کاهش یافت» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …