زمان تحویل مسکن ملی به مالکین

3
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مشاهده آخرین آمار ارائه شده نشان می‌دهد، حدود یک هشتم متقاضیان نهضت ملی مسکن، آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.
متقاضیان طرح مسکن

جدیدترین آمار ارائه شده حاکی از آن است که تاکنون از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضیان طرح مسکن واجد شرایط در این طرح شرکت کرده‌اند و حدود یک هشتم این افراد، آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند. بیشتر متقاضیان طرح مسکن ملی وجه خود را واریز نکرده‌اند. برای آگاهی از جزئیات این خبر با دلتامگ همراه باشید.

مسکن ملی چیست؟

دولت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. این طرح شامل 400 هزار واحد مسکونی است که 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، 100 هزار واحد آن در مناطقی با بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد دیگر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

شرایط ثبت نام مسکن ملی چگونه است؟

متقاضیان طرح مسکن ملی برای اینکه قادر باشند از امکانات این سامانه و تسهیلات مربوطه استفاده کنند، باید دارای شرایط تعیین شده در آن سامانه باشند، سامانه مسکن ملی 1402 نیز از این قاعده، مستثنی نیست و دولت، موارد خاصی را به عنوان شرایط تهران و شهرستان‌ها، در نظر گرفته است.

  • متقاضیان طرح مسکن ملی و افراد تحت تکفل آن‌ها، نباید در 5 سال اخیر، مالک هیچ گونه زمين مسكونی يا واحد مسكونی باشند و از تاريخ 1357/11/27، از هيچ يک از امكانات و تسهيلات دولتی یا عمومی غیر دولتی، برای خريد يا ساخت مسکن استفاده نكرده باشند. همچنین، از ابتدای سال 1384 تا كنون، از سيستم بانكی کشور، وام و تسهيلات ساخت يا خريد مسكن دریافت نکرده باشند.
  • متقاضیان طرح مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند که البته در مورد این شرط، استثنائاتی وجود دارد.
  • متقاضی، در شهر مورد تقاضا، حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر را داشته باشد که البته در مورد این شرط، استثنائاتی وجود دارد.
  • متقاضیان طرح مسکن ملی باید توانایی بازپرداخت وام مسکن ملی 1401 را داشته باشند و بتوانند حداقل 400 ميليون ريال در مرحله اول اجرای طرح مسکن ملی، سپرده گذاری کرده باشند.
  • ثبت نام مسکن ملی مجردها، در صورتی امکان‌پذیر است که زنان مجرد بیش از 35 سال و مردان مجرد بیش از 40 سال سن داشته باشند.

شرایط ثبت نام مسکن ملی چگونه است؟

کل مبلغ واریزی مسکن ملی چقدر است؟

نحوه واریزی وجه مسکن ملی در چهار مرحله انجام می‌شود:

  • مرحله اول واریزی هنگام ثبت‌نام است.
  • مرحله دوم واریزی بعد از فوندانسیون است.
  • مرحله سوم واریزی بعد از اسکلت و سفت‌کاری خواهد بود.
  • در نهایت مرحله آخر واریزی مسکن ملی در زمان نازک کاری از متقاضیان دریافت می‌شود.
مطلب پیشنهادی:  قیمت ۲۵ هزار تومانی سیمان مربوط به کارخانه است نه بازار

متقاضیان طرح مسکن ملی در تهران باید آمادگی پرداخت ۸ قسط حدود ۴۰ میلیون تومانی را داشته باشند؛ در پروژه شهر جدید پرند، متقاضیان علاوه بر وام ۴۵۰ میلیونی، باید در ۸ مرحله چهل میلیون پرداخت کنند که مجموع آن سیصد و بیست هزار تومان می‌شود. ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به حسابی که آن‌ها به‌نام خود در بانک افتتاح کرده‌اند واریز می‌شود و سازندگان براساس زمان‌بندی اعلام شده می‌توانند از آن پول برداشت کنند و مراحل ساخت و توسعه واحد‌ها را پیش ببرند.

کل مبلغ واریزی مسکن ملی چقدر است؟

یک هشتم متقاضیان طرح مسکن ملی پول دادند

بنا به صحبت محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، هیچ سازنده‌ای اجازه ندارد بیش از آنچه تعیین شده‌است از متقاضیان وجهی دریافت کند. سازنده‌ها پول را بدون قاعده نمی‌توانند بگیرند بلکه صرفا با پیشرفت پروژه منابع تزریق می‌شود. اگر غیر از این عمل شود، برخلاف قوانین است و متقاضیان باید به ما اعلام کنند.

زمان تحویل مسکن ملی به مالکین

نهضت مسکن ملی یک برنامه جامع و استراتژیک است که به منظور توسعه و ارتقا صنعت مسکن در کشور اجرا شده است. اجرای این طرح فراهم شدن خدمات مسکونی به همگان، کاهش نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارد.

به گزارش خبر آنلاین متقاضیان محترم طرح نهضت مسکن ملی، با توجه به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های این طرح و تسریع در پیشرفت فیزیکی آن‌ها لازم است حداکثر تا تاریخ 1403/2/31 مبلغ 180 میلیون تومان را واریز یا تکمیل نمایند. این اقدام منجر به کسب امتیاز و رتبه بالاتر برای شما خواهد شد.

لازم به ذکر است که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در مهرماه سال گذشته، با ارسال پیامک به متقاضیان نهضت مسکن ملی، هشدار داد که در صورت عدم واریز مبلغ 240 میلیون تومان تا تاریخ  20 مهر از این پروژه حذف خواهند شد.

3 دیدگاه

  1. کبری

    17 خرداد 1402 در 3:56 ب.ظ

    ممنون از توضیحاتتون

    پاسخ

  2. ساناز

    4 دی 1402 در 10:48 ب.ظ

    کجا اطلاع بدیم؟
    سال 400 مسکن پرند ثبت نام کردم اولین پرداختی اسفند 401 بوده قرار بود هر شش ماه بگیرن. بعدش هر سه ماه گرفتن و بعد هر دو ماه شد.
    الانم که هر ماه شده دهم آذر 40 تومن خواستن با قرض و وام پرداخت کردم دوباره پیامک اومده دهم دی 40 تومن واریز کنم
    من دو جا کار میکنم ولی واقعا نمیتونم این مبلغ رو واریز کنم
    حضوری مراجعه کردم مسکن ملی پرند گفتن بین 500 تا 550 میلیون باید آورده باشه از کجا بیاریم؟

    پاسخ

  3. ساناز

    4 دی 1402 در 10:50 ب.ظ

    کجا اطلاع بدیم؟
    مراجعه کردم مسکن پرند گفتن بین 500 تا 550 باید آورده داشته باشید.
    الان دیگه پیامک هرماه میاد هر ماه 40 میلیون واریز کنیم
    از کجا بیارم
    چند جا وام بگيرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…