قیمت ۲۵ هزار تومانی سیمان مربوط به کارخانه است نه بازار

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بخشی از سیمان سفید در بورس و بخشی از آن در خارج از بورس عرضه شده، این نوع سیمان با نوسان قیمتی بالایی مواجه شده است.
قیمت روز سیمان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از ناصر محمدی رییس اتحادیه توزیع کنندگان مصالح ساختمانی اصفهان، قیمت روز سیمان با نرخ 25 هزارتومان، مربوط به کارخانه است؛ نه بازار.

به گزارش اخبار ساختمان، بعد از آنکه سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت در مصاحبه‌ای از قیمت ۲۵ هزار تومانی هر پاکت سیمان سخن به میان آورد، مشاهدات میدانی ما نشان داد که هر پاکت سیمان در بازار، بیش از ۳۰ هزار تومان به دست مشتریان می‌رسد.

ناصر محمدی، نرخ اعلامیِ وزیر صمت را مربوط به قیمت حداقلی سیمان در کارخانه‌ها دانست و گفت: سیمان سیاه پاکتی ۵۰ کیلویی با نرخ ۳۳ تا ۳۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

از سوی دیگر یک کارشناس صنعت سیمان با بیان اینکه هزینه برق مصرفی واحدهای تولیدی از اول دی ماه در هر تن ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده است، گفت: البته این رقم متناسب با مصرف واحدهای تولیدی متفاوت است ولی در مقایسه با سال گذشته با رشد چندین برابری قیمت برق روبرو هستیم.

مطلب پیشنهادی:  سود کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای عده‌ای دلال!

وی افزود: امروز بزرگترین مشکل صنعت سیمان استفاده از مازوت است چراکه هزینه حمل و نقل این سوخت بسیار برای تولیدکنندگان گران تمام می‌شود.

این کارشناس سیمان با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده سیمان برای واحدهای تولیدی گران است، تصریح کرد: اکثر واحدهای تولیدی سیمان دولتی هستند و فقط آمارهای تولید را ملاک قرار داده و به دنبال سود و زیان نیستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «زمان و سن مجردها برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن تغییر کرد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …