تامین زمین واحدهای نهضت ملی مسکن میسر است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه‌وشهرسازی: مقوله نهضت ملی مسکن مأموریت دولت و اجرای مصوبه مجلس بر اساس قانون جهش تولید مسکن است.
مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رستم قاسمی، برای تامین زمین واحدهای نهضت ملی مسکن مسئول هستیم و وظیفه داریم موضوع مسکن را که معیشت مردم به آن گره خورده است با همه توان خود حل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این امر حتما محقق خواهد شد به‌ویژه اینکه تجربه آن در گذشته وجود دارد که می‌توانیم با اصلاح نواقض و معایب طرح‌های گذشته این مشکل را برطرف کنیم.

وی از تامین زمین سهمیه اول استان‌ها خبر داد و افزود: برخی از استان‌ها در این زمینه پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند و عملیات اجرایی فاز اول را شروع کرده‌اند. با‌ این‌حال هنوز در برخی از استان‌ها مشکلات جدی داریم که باید به‌سرعت برای رفع این مشکلات تدبیری اندیشیده شود.

قاسمی تاکید کرد: این زمین یا متعلق به راه‌وشهرسازی است که در گام نخست انجام می‌شود و در گام دوم نیز زمین‌های متعلق به دولت است و سومین گام نیز در راستای الحاق زمین‌های ملی به شهرها و شروع ساخت در شهرهای جدید و حتی ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید است.

راههای تامین زمین واحدهای نهضت ملی مسکن

راههای تامین زمین واحدهای نهضت ملی مسکن

وی با بیان اینکه بحث زمین واحدهای نهضت ملی مسکن ، ساخت و نحوه ساخت ممکن است در هر منطقه‌ای متفاوت باشد، تصریح کرد: باید روی مسئله نحوه ساخت در قالب خودمالکان،‌ انبوه‌سازان و تعاونی‌ها گفت‌وگو و تصمیم‌گیری شود.

مطلب پیشنهادی:  پرداخت 134 میلیون تومان جهت اخذ وام

وزیر راه‌ و شهرسازی همچنین درباره مقوله تسهیلات نیز با بیان اینکه 20 درصد از سهم تسهیلات بانک‌های کشور به مسکن اختصاص یافته است، توضیح داد: هر سال این رقم متناسب با تورم افزایش خواهد یافت که سهم بسیار خوبی است.

قاسمی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت با جدیت تمام به‌دنبال اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند، تصریح کرد: اگر نتوانیم از این فرصت تسهیلات اختصاص یافته به مسکن استفاده کنیم. باید به سرعت کارها را پیش برد تا بتوان دریافت این سهم را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به توافق با سازمان اوقاف ، افزود:  بر اساس این توافقنامه می‌توان از زمین‌های سازمان اوقاف در کشور برای ساخت مسکن استفاده کرد. در این راستا در برخی از استان‌ها نیز این توافق انجام شده  و در سایر استان‌ها نیز توسعه خواهد یافت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آخرین وضعیت مسکن ملی کردستان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …