سکونت 37 درصد مردم در بافت فرسوده فاقد ایمنی

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خبر داد که ۳۷ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده که فاقد ایمنی است، سکونت دارند.
جمعیت تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، حمیدرضا صارمی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه تا پایان خردادماه ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق برای نفرآباد و اجرای ۱۰ پروژه خدمات زیرساختی کارسازی می‌شود، گفت: بسیاری از اعضای شورای شهر نسبت به بافت فرسوده جنوب شهر تهران تذکراتی را ارائه کردند که یکی از درخواست‌ها کاهش عرض خیابان شوش و کرمان بود.

او در این باره اعلام کرد: عرض این خیابان‌ها از ۴۵ به ۲۰ متر کاهش یافت و کاهش عرض خیابان ظهیری نیز در دستور کار قرار دارد.

بر اساس گفته معاون شهردار تهران برای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی رها شده و ناکارآمد نیز طرح تهیه شده که ۷۵۰ هکتار آن مربوط به کوره‌پزخانه‌ها است.

سقف وام نوسازی مسکن

صارمی از احتمال صدور ۵ هزار پروانه در بافت فرسوده خبر داد و گفت: مطابق آمار، یک چهارم شهر تهران نیاز به بهسازی، نوسازی و بازآفرینی دارد و فاقد ایمنی در مقابل زلزله است.

مطلب پیشنهادی:  رکورد افزایش قیمت مسکن، در تهران شکسته شد

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد جمعیت تهران در همین مساحت یک چهارم و بافت فرسوده سکونت دارند، خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز نوسازی سالانه ۱۰ درصد بافت فرسوده را ۴۴ هزار میلیارد تومان است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۹ هزار پلاک فرسوده شامل ۴۶۲ هزار واحد مسکونی نوسازی و ۱۷۷ طرح نیز برای محله های ناکارآمد تدوین شده است، ابراز داشت: در سال گذشته، یک هزار و ۳۸۴ پروانه نوسازی در بافت فرسوده صادر شده است که این عدد در مقابل سال های گذشته عدد کمی است.

مطالعه بیشتر: مطلب «نواب، محله‌ای قدیمی در جنوب غربی پایتخت» را دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «سکونت 37 درصد مردم در بافت فرسوده فاقد ایمنی » را دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…