رکورد افزایش قیمت مسکن، در تهران شکسته شد

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران در اسفندماه سال ۱۴۰۰ به ۳۵ میلیون تومان رسید؛ یعنی بالاترین قیمت مسکن در طول تاریخ شهر تهران.

به گزارش دلتا مگ به نقل از فرارو، متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در اسفندماه سال گذشته به 35 میلیون تومان، یعنی به بالاترین قیمت در شهر تهران رسید که نشان از رشد ۶ درصدی دارد. این افزایش قیمت، به‌نوعی یک رکوردشکنی در بازار مسکن تهران به شمار می‌رود.

این در حالی است که 11 ماه دیگر سال، قیمت مسکن نهایت رشد سه درصدی در طول یک ماه داشته است. حتی اردیبهشت و مهرماه سال گذشته، قیمت مسکن به‌طور میانگین ارزان شده بود.

طبق آمار منتشر شده مناطق 2، 8، 1 و 13 بیشترین نقش را در جهش قیمت مسکن داشته‌اند به‌طوری‌که قیمت واحدهای مسکونی در منطقه 2 تهران حدود 12 درصد رشد قیمت را به ثبت رساند. متوسط قیمت مسکن در این منطقه به بالای متری 54 میلیون تومان رسیده است.

بالاترین قیمت مسکن در کدام مناطق تهران بود؟

بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی، در سال ۱۴۰۰ بیشترین رشد قیمت ماهانه، مربوط به فروردین و تیرماه می‌شود که در این دو ماه قیمت مسکن با افزایش ۳.۱ درصدی همراه بوده است. در خردادماه قیمت مسکن در تهران به‌طور متوسط سه درصد گران شده است و کمترین رشد قیمت در بهمن مشاهده می‌شود.

بالاترین قیمت مسکن

در اردیبهشت قیمت مسکن با عقب‌نشینی ۱.۸ درصدی از ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. همچنین در مهرماه متوسط قیمت مسکن در پایتخت ۳۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بود و شاهد افت ۰.۲ درصدی ارزش خانه‌ها در پایتخت بودیم.

مطلب پیشنهادی:  از امروز نام نویسی مجردهای متقاضی مسکن حمایتی آغاز شد

بالاترین رشد قیمت مسکن در منطقه یک و دو بود که به ترتیب حدود 7 و 6 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. منطقه 12 تهران نیز در جایگاه سوم رشد قیمت ایستاد به‌طوری که قیمت مسکن در آن بالای 10 درصد رشد پیدا کرد و به متری بالای 22 میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر  قیمت مسکن در منطقه 8 تهران حدود 10 درصد رشد کرد. حال خریداران مسکن در این منطقه برای خرید هر یک متر مربع باید بالای 32 میلیون تومان هزینه کنند. همچنین منطقه یک با رشد قیمت تقریبا ۹ درصدی و منطقه ۱۳ با افزایش 8 درصدی، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

مطالعه بیشتر: مطلب «آیا تهران با کمبود خانه مواجه است؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…