خرید آپارتمان در نواب با قیمت مناسب و دسترسی عالی

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چنانچه قصد دارید در محله‌ای از تهران سکونت کنید که علاوه بر دسترسی راحت به سایر محله‌ها، از قیمت مناسب برخوردار باشد پیشنهاد می‌شود به خرید آپارتمان در نواب فکر کنید.
خرید آپارتمان در نواب

اگر اولویت شما برای خرید خانه، دسترسی راحت به امکانات رفاهی و وسایل نقلیه عمومی است، باید گفت که محله نواب بهترین انتخاب است؛ چرا که جنب‌وجوش در این محله بسیار است؛ درصورتی‌که قصد خرید آپارتمان در نواب  را دارید، برای آشنایی بیشتر با این محله تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

محله نواب تهران کجاست؟

تاریخچه محله نواب به دهه 30 باز می‌گردد. در آن زمان بیشتر مساحت محله نواب را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌داد تا اینکه در سال 1342 طرح ساخت بزرگراه در این محله آغاز شد و به‌وسیله آن، محله شمال تهران به جنوب آن متصل شد؛ در نتیجه احداث این بزرگراه به‌تدریج ساخت‌وساز در این محله رونق گرفت و زمین‌های کشاورزی جای خود را به ساختمان‌های تجاری و مسکونی بسیاری دادند.

اکنون با گسترش شهرنشینی این محله در جنوب غربی تهران و منطقه 10 شهرداری قرار دارد. متاسفانه موقعیت جغرافیایی خوب این محله باعث شده که میزان ترافیک در آن بسیار بالا باشد.

این محله در جنوب غربی تهران واقع شده است که از سمت شمال به خیابان آزادی، از سمت شرق به بزرگراه نواب صفوی، از جنوب خیابان کمیل و از غرب،  به یادگار امام منتهی می‌شود.

در حال حاضر محله نواب از شمال به تونل توحید و بزرگراه چمران و از جنوب به بزرگراه تندگویان و شهید چراغی متصل می‌شود. از محله‌های نزدیک نواب، می‌توان به سلسبیل، بریانک، حسام‌الدین و قصرالدشت اشاره کرد. با خرید آپارتمان در نواب به تمامی این مسیرها به‌راحتی دسترسی خواهید داشت.

محله نواب

نقشه خیابان نواب

در تصویر زیر، نقشه خیابان نواب و مناطق مهم آن نمایش داده شده است.

دسترسی محله نواب

یکی از دلایلی که افراد خرید آپارتمان در نواب را با توجه به حجم بالای تردد در آن انتخاب می‌کنند، سهولت تردد به سایر محله‌ها است. بزرگراه نواب محوری است که از میدان جمهوری آغاز شده و به دو بزرگراه شهید تندگویان و چراغی راه می‌یابد. همچنین ایستگاه متروی شهید نواب صفوی، متروی توحید، کمیل و بریانک در این منطقه قرار دارند. علاوه بر این خطوط اتوبوس‌رانی که از مسیر بزرگراه نواب و خیابان آزادی می‌گذرند نیز استفاده از اتوبوس را میسر می‌کنند.

محله نواب یکی از شلوغ‌ترین محله‌های پایتخت به شمار می‌رود از همین رو مستلزم آن است که دسترسی مناسبی به حمل‌ونقل عمومی داشته باشد. خوشبختانه دسترسی نواب به وسایل حمل‌ونقل عمومی وضعیت خوبی دارد. ایستگاه متروی شهید نواب و توحید در خطوط ۲ و ۴ و ۷ و خطوط بی‌آرتی آزادی – تهرانپارس و ترمینال جنوب – پایانه افشار ساکنین را به‌راحتی به مقصد می‌رسانند و جزو دسترسی‌های نواب هستند.

مطلب پیشنهادی:  برای خرید آپارتمان در زعفرانیه چقدر بودجه نیاز است؟

بررسی قیمت خرید آپارتمان در نواب

بیشتر بافت مسکونی این محله قدیمی است؛ البته در نار ساختمان‌های قدیمی، ساختمان‌های جدید بسیاری نیز به چشم می‌خورند؛ در نتیجه برای خرید آپارتمان در محله نواب، این امکان در اختیار شما قرار گرفته تا بتوانید متناسب با بودجه خود خانه مورد نظرتان را پیدا کنید. در حال حاضر قیمت هر متر آپارتمان در محله نواب بین 44 تا 89 میلیون متغیر است؛ درنتیجه برای خرید یک واحد آپارتمان 60 متری نوساز، به 3 میلیارد و 300 میلیون نقدینگی نیاز دارید.

متراژ سن بنا قیمت هر مترمربع
85 متر 17 سال ساخت 44,706,000 تومان
50 متر نوساز 60,000,000 تومان
105 نوساز 75,000,000 تومان

اجاره خانه در نواب

درست است که نواب یکی از محله‌های مرکزی تهران است که دسترسی بسیار خوبی به سایر نقاط تهران دارد؛ اما چون محله‌ای بسیار شلوغ با ترافیک بالاست خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که در مناطق اطراف آن خانه اجاره کنند به همین دلیل قیمت اجاره خانه در نواب اندکی متعادل‌تر است.

متراژ سن بنا قیمت رهن قیمت اجاره
52 متر 20 سال ساخت  300,000,000 تومان 3,500,000 تومان
43 متر 12 سال ساخت  290,000,000 تومان 1,500,000 تومان
54 متر 12 سال ساخت ۴۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان رهن کامل

امکانات محله نواب

با خرید آپارتمان در نواب به امکانات رفاهی این محله بیشتر دسترسی خواهید داشت. امکانات رفاهی در این محله در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مکان‌های تفریحی

  • بوستان‌ رضوان
  • بوستان زنجان

مراکز اداری مهم

  •  سازمان بازنشستگی شهرداری تهران
  • سازمان تامین اجتماعی،
  • شهرداری منطقه 10
  • دادسرای عمومی ناحیه 10

مراکز درمانی مهم

  • بیمارستان لولاگر
  • بیمارستان بابک
  • بیمارستان شهریار

دسرسی به محله نواب

سخن آخر

خرید آپارتمان در نواب می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی برای کسانی باشد که به دنبال خرید خانه در مرکز تهران هستند. شما با سکونت در این محله از امکانات رفاهی، آموزشی، رفاهی، درمانی و … خوبی برخوردار خواهید بود، اما یکی از معایب این محله جمعیت زیاد و شلوغی است.

تعداد کلمات مطلب: 728

3 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «نواب، محله‌ای قدیمی در جنوب غربی پایتخت» را دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب «  نواب، محله‌ای قدیمی در جنوب غربی پایتخت» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب «نواب، محله‌ای قدیمی در جنوب غربی پایتخت» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

مزیت خرید آپارتمان در محله تهران ویلا

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به زندگی در خانه‌های ویلایی علاقه دارید و قصد دارید در …