رکود مسکن درآمد شهرداری را کاهش داد

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار تهران در جریان تشریح کارنامه عملکرد این دوره از مدیریت شهری، به کاهش حجم صدور پروانه‌های ساختمانی و در راستای آن کاهش درآمد شهرداری اشاره کرد.
صدور پروانه‌های ساختمانی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، پیروز حناچی در این رابطه توضیح داد: در این دوره سعی شد سهم کسب درآمد از محل صدور پروانه های ساختمانی مغایر با اسناد بالادست کاهش پیدا کند.

او در ادامه افزود: کارشناسان شهری معتقدند بخش مهمی از کاهش درآمد شهرداری از این محل ناشی از سایه اندازی رکود بر بازار ساخت‌وساز و کاهش چشمگیر صدور پروانه‌های ساختمانی (مسکونی- تجاری) بوده است.

پیروز حناچی شهردار تهران بیان کرد: ایجاد انضباط در ساخت‌وساز با هدف بازگشت به مسیر طرح جامع، به عنوان مهم‌ترین سند بالادستی و جلوگیری از فروش ظرفیت‌­های زیستی شهر مهم‌ترین محور اقدامات انجام شده در این دوره بوده است.

صدور پروانه‌های ساختمانی

وی گفت: متراژ پروانه‌های صادره مسکونی از ۱۸۱ به ۶۶ میلیون مترمربع معادل ۶۴ درصد و زیربنای پروانه‌های تجاری صادره از ۳/ ۵ به ۷/ ۱ میلیون مترمربع معادل ۷۰ درصد، طی این دوره چهارساله کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: علاوه بر این تخلفات تعداد پروانه‌های مسکونی مغایر با دستور نقشه معادل ۶۳ درصد و مجموع طبقات مازاد در پروانه‌های مسکونی مغایر معادل ۷۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

مطلب پیشنهادی:  احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن

به گفته حناچی بلندمرتبه­‌سازی از ۵۶۷ فقره به ۷۰ فقره معادل ۸۷ درصد افت داشت که بخش عمده ­ای از آن نیز مربوط به توافقات دوره قبل بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روند نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: نوسازی میانگین 1.6 میلیون مترمربع سالانه (زیربنا) از بافت‌های فرسوده شهری مجموعا 14 هزار و 347 پلاک طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، انجام شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «مقایسه بازار مسکن ایران با جهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره