هشدار به خریداران مسکن: فریب «تعاونی‌نماها» را نخورید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران به متقاضیان پیش‌فروش خانه هشدار داد و گفت که مراقب تعاونی‌نما‌ها باشید.

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه آگهی‌های پیش فروش خانه در منطقه ۲۲ تهران با متری ۱۴ میلیون تومان، کلاهبرداری «تعاونی نماها» است، گفت: پروژه‌های مسکونی تعریف شده غیرواقعی بوده و پروانه و جواز ساخت هم ندارند.

خشایار باقرپور در ادامه افزود: در ۴ سال اخیر، تعدادی «تعاونی‌نما» ظهور و بروز کردند، یک‌سری معاملات و مبایعه‌نامه‌های کاملاً صوری و عجیب‌وغریب توسط برخی از افراد به‌عنوان فروشنده و حتی نه به‌عنوان نماینده و وکیل قانونی تعاونی منعقد می‌شود.

وی هشدار داد که این قرارداد‌ها با یک مبایعه‌نامه دستی بدون کد رهگیری، به‌صورت غیررسمی تهیه و روی آن پروژه‌هایی واهی تعریف می‌شود.

باقرپور با بین اینکه عموما این واحدهای پیش فروش در منطقه ۲۲ تهران هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین محل‌های جولان تعاونی‌ها در منطقه ۲۲ تهران است. علت هم این است که اقبال عمومی مردم برای پیش‌خرید در این منطقه بیشتر است.

پیش فروش خانه

طبق گفته وی، در منطقه ۲۲ تهران به‌ازای هر یک مترمربع متراژ مفید سهم از جواز ساخت و قیمت زمین زیر ۱۵ میلیون تومان نیست، و هزینه ساخت هم که با عرف منطقه ۲۲ زیر ۱۴ میلیون تمام نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  اجاره‌نشینی در ایران یک اجبار است نه یک انتخاب!

باقرپور با بیان اینکه این تعاونی نماها تبلیغات گسترده بیلبوردی دارند، خاطرنشان کرد: این گروه تا می‌توانند برای خود وجهه و سابقه و رزومه ایجاد می‌کنند؛ مثلاً از محل پول‌های جمع‌آوری‌شده زمین خریداری می‌کنند و به‌عنوان پروژه‌های در حال ساخت به مردم معرفی و برای خود وجاهت تعیین می‌کنند.

باقرپور گفت: در جایگاه نظارتی و اتحادیه تعاونی‌ها هشدار می‌دهیم که این «تعاونی نماها» کارنامه ساخت ندارند و پیش‌بینی می‌کنیم حجم گسترده‌ای شاکی در آینده برای کلاهبرداری در منطقه ۲۲ تهران در دستگاه قضا به وجود بیاید.

به گفته باقرپور اتحادیه‌های تعاونی‌ها نظارتی دارند و در فرآیند نظارت به مواردی برخوردیم که نیازمند اطلاع‌رسانی عمومی است و با وجود تلاش دولت سیزدهم برای تقویت بخش تعاون تهدید‌ها و فرصت‌هایی به‌تبع با سوی استفاده از عنوان بخش تعاون وجود دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «افزایش تقاضای مسکن اجاره‌ای در حومه استان تهران» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …