شکایت از تعاونی های مسکن به دلیل فروش غیر قانونی زمین‌ها

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تعاونی‌های مسکن یک راهکار گروهی برای ساخت مسکن مورد نیاز جمعیت کشور هستند که سال‌ها از زمان آغاز به کارشان می‌گذرد وهزاران واحد مسکونی را در اختیار مردم گذاشته‌اند
تعاونی های مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، داده‌های موجود نشان می‌دهد که بیش‌تر شکایت از تعاونی های مسکن به دلیل فروش غیر قانونی زمین‌ها، مشکلات در تاسیسات زیربنایی، تخلف بین اعضا تعاونی‌ها و عدم تحویل واحد مسکونی در موعد مقرر بوده است.

گزارش عملکرد تعاونی‌های مسکن نشان می‌دهد که بسیاری از واحدهای وابسته به تعاونی های مسکن یا دیرتر از موعد مقرر به صاحبان آن تحویل داده و یا گاهی در نیمه راه مانده‌اند و ساختمان در مرحله‌ی اسکلت متوقف شده است.

استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت متوسط، تغییر مداوم شرکت‌های پیمانکاری ساخت‌وساز، عدم پایبندی شرکت‌ها به انجام وظیفه و سوء‌استفاده‌های مالی برخی اعضا هم از جمله مواردی است که برای تعاونی های مسکن مساله‌ساز شده است.

بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۹۶ هزار تعاونی در کشور وجود دارد که ۱۴ درصد آن‌ها تعاونی مسکن هستند یعنی حدود ۱۰ هزار تعاونی مسکن در سطح کشور در زمینه ساخت واحدهای مسکونی برای مردم فعالیت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  فروش زمین کشاورزی ارزان با آب

مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نزدیک به ۱۰ هزار تعاونی مسکن در کل کشور داریم که نزدیک به ۵۵۰ تعاونی مسکن مساله‌دار هستند ستاد تعاونی مسکن مساله‌دار در وزارتخانه تشکیل دادیم و برای این ۵۵۰ تعاونی برنامه‌ریزی کردیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مشکلاتی هم به بخش تعاون بر می‌گردد مثلا اعضای تعاونی نسبت به حقوق و اختیارات خود توجیه نبودند و این سیاست را در نظر گرفتیم که اعضا را نسبت به حقوق خود آشنا کنیم تا بخشی از مشکلات حل شود.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از اخبار مسکنن، مطلب «آغاز ساخت و ساز ساختمان های بلند در تهران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …