خرید اوراق مسکن چقدر شد؟

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افرادی که به دنبال خرید اوراق مسکن هستند، لازم به یادآوری است که مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. این میزان تسهیلات شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.
وام

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، متقاضیان برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات، باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۸۰ هزار و ۷۰۰ تومانی، ۳۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۲ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان خریداری کنند. مجموع هزینه خرید اوراق به ۴۵ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند.

در همین راستا، زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۶۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۲ میلیون و ۱۹۲هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند. در مجموع باید ۷۶ میلیون و ۷۵۲هزار تومان پرداخت کنند.

خرید اوراق مسکن

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجرد‌ها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. حال با توجه به اینکه مجرد‌ها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهر‌ها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجرد‌ها باید ۲۵ میلیون و ۸۲۴ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۴۵ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان پرداخت کنند.

مطلب پیشنهادی:  استقبال خریداران مسکن از آپارتمان های نقلی و قدیمی

بر اساس این گزارش در سال قبل قیمت هر برگ اوراق برای نخستین مرتبه از ۱۰۰ هزار تومان گذشت و حتی به بیش از ۱۶۵ هزار تومان نیز رسید. از سوی دیگر بانک مسکن برای خرید این اوراق به مدت چند ماه تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته بود که البته زمان این تخفیف تا انتهای سال گذشته بود.

مطالعه بیشتر: مطلب «محله اختیاریه تلفیقی از بافت مدرن و سنتی شهری» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …