تفکیک کنتور مشترک آب و گاز

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کنتور مشترک در ساختمان، مشکلات متعددی را به همراه دارد که می‌تواند با مصرف نادرست برخی از واحدها مصرف کل کنتور مشترک و هزینه‌ها بالاتر برود.

امروزه تفکیک کنتور آب و گاز از دغدغه‌های بسیاری از آپارتمان‌نشین‌هاست. در برخی از ساختمان‌ها انشعابات آب و گاز واحدها مشترک است و معمولا میزان مصرف، با توجه به جمعیت هر واحد یا به صورت مساوی میان واحدها تقسیم می‌شود که این موضوع باعث نارضایتی ساکنین می‌شود. اگر برای شما هم این مشکل پیش آمده است، با دلتامگ همراه باشید.

کنتور مشترک آب و گاز

قوانین موجود در تفکیک کنتور مشترک

قانون در این موضوع به این شکل بیان می‌کند که برای پرداخت سهم هر واحد با کنتور مشترک در آپارتمان، باید مساحت هر واحد، ملاک قرار بگیرد. این قانون در ارتباط با هزینه شارژ هم به همین صورت است.

نحوه رسیدگی به موضوع تفکیک کنتور

در صورتی که مالک یا مستاجر هزینه کنتور مشترک را پرداخت نکند، در ابتدا باید اظهارنامه‌ای با ذکر مبلغ بدهی به آن مشترک ابلاغ شود. اگر پس از گذشت ۱۰ روز این هزینه و بدهی پرداخت نشد، مدیر ساختمان این اجازه را دارد که از ارائه خدمات مشترکی مانند شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم و مانند به آن مشترک خودداری کند.

راه‌حل

یکی از راه‌هایی که برای مواجهه با مشکلات کنتور مشترک در آپارتمان اعمال شده است، این است که واحدهای نوساز با کنتورهای تفکیک شده ساخته شوند و این موضوع در هنگام دریافت مجوز هم به سازنده تذکر داده می‌شود.

تفکیک کنتورهای مشترک آب چگونه است؟

در ساختمان‌ها با توجه به زمان و هزینه‌های اجرا، استفاده از کنتور آب اصلی مجزا و یا استفاده از کنتور آب فرعی برای هر واحد از ساختمان صورت می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  این نکات را فقط اجاره‌نشین‌ها باید بدانند

کنتور آب

مراحل درخواست تفکیک کنتور آب

  1. ارائه مدارک لازم برای تفکیک کنتور آب از سوی درخواست کننده
  2. بازدید فنی و امکان‌سنجی برای برای واگذاری کنتور مستقل به متقاضی
  3. اخذ مجوزهای لازم و پرداخت هزینه‌های نصب انشعاب مستقل
  4. عقد قرارداد با متقاضی برای کنتور تفکیکی
  5. نصب کنتور

هزینه تفکیک کنتور آب در سال ۱۴۰۱: پس از ارائه درخواست و مدارک لازم برای تفکیک، اداره آب و فاضلاب هزینه تفکیک کنتور آب را محاسبه می‌کند و با توجه به روند اداری و عملیاتی، تفکیک کنتور را انجام می‌دهد.

نکته‌ای که باید رعایت شود این است که قبل از انجام هرگونه عملیات و تغییر در ساختمان و لوله‌کشی، حتی برای تفکیک کنتور آب دو واحدی، لازم است مجوزهای لازم را از اداره آب و فاضلاب منطقه دریافت کنید.

تفکیک کنتورهای مشترک گاز

برای جدا کردن کنتور مشترک گاز ساختمان باید به دفتر پیشخوان مراجعه کرده و کد پیگیری دریافت کنید. پس از پرداخت حق بازرسی، به شما مهندس ناظری برای نظارت بر جریان تفکیک گاز معرفی می‌شود.

برای جلوگیری از هر مشکلی باید همه واحدها به صورت همزمان اقدام کنند تا بعدها دچار مشکلات حقوقی نشوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چگونه سن یک ساختمان را تشخیص دهیم؟» را در دلتامگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

قوانین جدید گواهینامه خیلی مهم هستند

افرادی که اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی کرده‌اند یا می‌خواهند آن را دریافت کنند، باید …