حضور یک شرکت بزرگ ترکیه‌ای، برای ساخت و ساز در ایران

2
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن از مذاکره با یک شرکت بزرگ ترکیه‌ای برای ساخت‌وساز در ایران خبر داد و گفت: قطعاً با حضور شرکت‌های خارجی، دانش روز ساخت‌وساز وارد ایران می‌شود.
مشارکت در ساخت چیست؟

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، یاسر امامی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری به ساخت و ساز در ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 2 میلیون مترمکعب مسکن در دست ساخت داریم. در همین راستا، سالانه به‌طور متوسط 200 هزار مترمربع خانه را تحویل مردم می‌دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: متوسط هزینه ساخت هر مترمربع مسکن در پروژه‌های میان‌درآمدی ما بین 7 تا 8 میلیون تومان است. اما همواره تلاش کرده‌ایم قیمت‌های فروش پایینی برای پروژه‌ها داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری به ساخت پروژه‌های طرح ملی مسکن در برخی شهرها از جمله شهر جدید اندیشه اشاره کرد. در این شهر 1200 واحد در دست ساخت داریم که کلنگ آن خرداد 98 به زمین زده شد، اما به‌دلیل زیرساخت‌ها و مسائل مربوط به مالک یعنی شرکت عمران شهر جدید اندیشه طبیعی است که پروژه به عقب شیفت داده می‌شود.

او افزود: 2 فاز این پروژه آماده بهره‌برداری است. قیمت فروش هر مترمربع مسکن 20 تا 21 میلیون تومان است. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن عنوان کرد: ورود شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای به ساخت‌وسازهای کشور یک فرصت برای شرکت‌های ایرانی است.

مطلب پیشنهادی:  اعلام نقدینگی موردنیاز برای صاحبخانه شدن در محله آپادانا

ساخت و ساز در ایران

او می‌افزاید: اگر بتوانیم از روش تهاتر نفت در صنعت ساختمان‌سازی برای ورود دانش ساخت‌وساز به کشور استفاده کنیم، اتفاق بسیار خوبی است، در این راستا امروز با یک شرکت بزرگ ترکیه‌ای جلسه‌ای داشتیم که این شرکت آماده سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ایران است.

امامی با یادآوری این‌که برای اولین‌بار است که شرکت مذکور می‌خواهد در ایران ساخت‌وساز انجام دهد، اضافه کرد:‌ شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران دو مشکل دارند؛‌ یکی این‌که با ضوابط و آیین‌نامه شهری و شهرسازی آشنا نیستند و دچار مشکل جدی می‌شوند، دوم آن‌که محصول این شرکت‌ها آپارتمان است که در شرایط تحریم برای فروش آنها دچار مشکل می‌شوند.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد که قطعاً با حضور شرکت‌های خارجی، دانش روز ساخت‌وساز وارد ایران می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «فروش فوری مسکن با 30 درصد تخفیف» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. نهضت ملی مسکن در تهران

    23 اسفند 1400 در 4:09 ب.ظ

    […] بیشتر: مطلب «حضور یک شرکت بزرگ ترکیه‌ای، برای ساخت و ساز در ایران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:43 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…