فروش فوری مسکن با 30 درصد تخفیف

6
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رکود سنگین بازار مسکن در منطقه شمال تهران، واسطه‌های ملکی را مجبور کرده است که آگهی فروش آپارتمان خود را حتی با 30 درصد تخفیف اعلام کنند.
نبض معاملات مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادنیوز، مذاکرات وین بیشتر بازارها الخصوص بازار مسکن را تحت‌الشعاع قرار داده است. به‌نحوی که تعداد معاملات مسکن در شهر تهران در بهمن‌ماه افت 13 درصدی داشته است.

شروع اسفندماه نیز بازار مسکن کسادتر از دیگر ماه‌های سال شد تا جایی که در جنوب تهران، مردم قدرت خرید آپارتمان را نداشتند. به گفته مشاوران املاک، در شرایط فعلی کشور تقریبا همه افراد تمایل به فروش دارند تا خرید. برخی دیگر از این افراد با ترس از آینده و یا نیاز به نقدینگی، حاضر هستند که ملک خود را با کمترین قیمت به فروش برسانند.

با نگاهی گذرا از اسفند سال گذشته تاکنون خواهید دید که برخی مناطق تهران با وجود نواسانات قیمتی باز به ثبات قیمتی رسیده است. مناطق یک تا 3 تهران به ترتیب ۲ درصد، ۱.۲ درصد و ۱.۶ درصد، نرخ رشد قیمت مسکن داشته‌اند.

در حالی که متوسط افزایش قیمت در شهر تهران ۹.۲ درصد گزارش شده است که از اوضاع بهتر بازار در مناطق مصرفی و جنوبی تهران حکایت دارد. براساس ادعای یکی از مشاوران املاک، با وجود انتشار 140 آگهی در طول روز، اما خبری از یک مشتری هم نیست.

آینده بازار مسکن به کجا می‌رسد؟

آینده بازار مسکن به کجا می‌رسد؟

با این اوصاف بازار مسکن به چه سمتی خواهد رفت؟ به گفته کارشناسان زمانی ثبات بازار را خواهیم داشت که افزایش درآمدهای صادراتی، رشد اقتصادی و اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، ساخت‌و‌ساز رونق بگیرد.

مطلب پیشنهادی:  فروشندگان این روزهای بازار مسکن چه کسانی هستند؟

در این میان بسیاری از واسطه‌های ملکی علت کسادی بازار ملک در تهران و حومه را در لابه‌لای حاشیه‌های اخبار مثبت و منفی از مذاکرات وین می‌دانند.

درخصوص تحلیل وضعیت بازار مسکن عباس زینعلی، کارشناس بازار مسکن اظهار کرد: سیاست‌های عمومی دولت یکی از دلایل اصلی در ثبات بازار مسکن است. در این راستا دولت قصد دارد که در حد امکانات و استطاعت خود، تغییر و تحول را ایجاد کند.

زینعلی در ادامه افزود: فضای منفی‌بافی در شروع سه چهار ماه اول دولت بالا گرفته بود. اما در چند ماه اخیر مثبت‌گرایی، رویکرد دولت و مردم شده است. برخلاف انتظار همگان، گویا مردم به این اعتماد و باور رسیدند که قرار است، اقداماتی شود.

زینعلی درباره پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۱۴۰۱ گفت: قیمت خانه آنقدر بالا رفته که در درون بخش مسکن، منطق افزایش قیمت وجود ندارد. در نتیجه سال ۱۴۰۰ مقداری توقف شکل گرفت و انتظار ادامه این وضعیت را برای سال ۱۴۰۱ داریم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «راهکارهای تامین و طراحی مسکن کم‌درآمدها» را در دلتا مگ بخوانید.

6 دیدگاه

  1. […] مطالعه: مطلب «فروش فوری مسکن با 30 درصد تخفیف» از دلتا مگ […]

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:44 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  2. […] بیشتر: مطلب «فروش فوری مسکن با 30 درصد تخفیف» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:44 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  3. […] بیشتر: مطلب «فروش فوری مسکن با 30 درصد تخفیف» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:43 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…