ساخت بیش از 6 هزار مسکن دولتی در تهران کلید خورد

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در راستای کلید خوردن ساخت طرح نهضت ملی مسکن در تهران، 620 هزار واحد مسکونی در این استان ساخته خواهد شد.

به گزارش دلتا مگ به نقل ایرنا، در قالب نهضت ملی مسکن و جهش تولید مسکن، سهم استان تهران ساخت ۱۵۵ هزار واحد مسکن در هر سال است. بدان معنا که در چهار سال، ساخت ۶۲۰ هزار واحد برای استان در نظر گرفته شده است.

استاندار تهران در خصوص ساخت مسکی ملی در پایتخت گفته است: در گام اول تامین زمین و اراضی صورت گرفته و فرآیند تغییر کاربری در حال انجام می‌باشد.

وی خاطرنشان ساخت: حدود 700 هزار نفر ثبت‌نام اولیه داشتند. اما در هنگام پالایش ریزش داشته و به حدود ۲۰۰ هزار نفر رسیده و ممکن است با بررسی بیشتر این تعداد کمتر شود.

محسن منصوری از تامین 11 هزار هکتاری زمین برای ساخت طرح ملی مسکن خبر داده است. او می‌گوید: فرآیند تامین زمین خوب پیش رفته است و در تامین خدمات نیز دستگاه خدمات‌رسان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته وی، از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد. به این صورت که زمین توسط دولت تامین می‌شود و بخش‌خصوصی آماده‌سازی و ارائه خدمات را به عهده خواهد داشت.

نهضت ملی مسکن در تهران

استاندار تهران با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه‌ها و تشکیل ستادهای شهرستان‌ها اظهار داشت: از وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های دخیل تقاضا داریم تا در شاخص‌های ثبت‌نام بازنگری صورت گیرد تا مردم بتوانند طبق نیازشان از این مسکن استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  محله حکیمیه، قطب آموزشی تهران

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه اختصاص تسهیلات و منابع در بافت فرسوده هیچ محدودیتی نداریم. چرا که اولویت اصلاح بافت فرسوده است.

تعداد آخرین ثبت‌نامی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن

گفتنی است که بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت راه و شهرسازی، تاکنون ۵ میلیون و ۳۴۱ هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند. افرادی که قصد ثبت‌نام در این طرح را دارند تا 29 اسفندماه سال 1400 فرصت خواهند داشت.

مطالعه بیشتر: مطلب «حضور یک شرکت بزرگ ترکیه‌ای، برای ساخت و ساز در ایران» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…