دسترسی و امکانات محله فاطمی تهران

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آنجا که محله فاطمی، محله‌ای اداری است و رفت‌ و آمد زیادی در آن صورت می‌گیرد، وضعیت حمل‌ونقل عمومی در این محله بسیار خوب است.
محله فاطمی

محله فاطمی یکی از محله‌های واقع در منطقه ۶ شهرداری و ناحیه 5 است.این محله در مرکز تهران قرار گرفته و آریامهر و ایران نوین نام‌های قدیمی این محله بوده است. اصلی ترین خیابان آن، خیابان فاطمی است. فاطمی از شمال با بزرگراه کردستان، از سمت جنوب با خیابان فاطمی، از شرق با خیابان کاج جنوبی و خیابان شهید گمنام و از غرب با خیابان کارگر شمالی محدود می‌شود. برای خرید آپارتمان در محله زرتشت تهران باید بدانید که این خیابان یکی از اصلی‌ترین خیابان های فاطمی است.

خرید آپارتمان در تهران

محله فاطمی کجاست؟

محله فاطمی در مجاورت با محلاتی همچون ‌امیرآباد، نصرت، کشاورز، شریعتی، قزل قلعه، جهاد قرار دارد. محله فاطمی را با ساختمان وزارت کشور می‌شناسند. در واقع قرارگیری ساختمان وزارت‌کشور در محله فاطمی چهره‌ای سیاسی نیز به آن بخشیده است. جالب است بدانید که در قدیم یکی از این دروازه‌های شهر تهران، دروازه بهجت‌آباد نام داشت. در واقع در گذشته محله فاطمی بخشی از منطقه بهجت‌آباد تهران به شمار می‌رفت.

دسترسی این محله

محله‌ فاطمی از محلات بسیار خوش مسیر تهران به حساب می‌آید، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و در واقع نزدیکی به مرکز شهر تهران محبوبیت آن را برای ساکنان پایتخت چند برابر کرده است. ایستگاه مترو میدان جهاد و کارگر نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو در این محله است. همچنین خط بی آر تی راه‌آهن- تجریش در تقاطع خیابان فاطمی و ولیعصر، دارای ایستگاه می‌باشد.

علاوه بر اینها این محله دارای چندین ایستگاه برای اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی است. اگر خودروی شخصی دارید باید به اطلاع شما برسانیم که این محله در محدوده‌ طرح زوج و فرد قرار دارد و معمولا دارای ترافیک است. اما به اتوبان‌های حکیم، شهید گمنام و چمران و همت تاحدودی دسترسی دارد. به‌علاوه چند خیابان مهم تهران مانند خیابان ولیعصر و خیابان آزادی به محله‌ فاطمی نزدیک هستند.

مطلب پیشنهادی:  محله بخارست تهران کجاست؟

خرید آپارتمان در فاطمی

مراکز درمانی  فاطمی

بیمارستان شریعتی بیمارستان قلب تهران، بیمارستان دندانپزشکی ۶۰۰ ارتش از مراکز درمانی مجهز و خوب در محله فاطمی هستند. علاوه بر این مراکز مطب‌های تخصصی و کلینیک‌های دندانپزشکی و پزشکی و دامپزشکی بیشتری در سطح محله قرار دارند.

مراکز تجاری و تفریحی محله

از مهم ترین و بزرگترین مراکز خرید فاطمی عبارت اند از:

  • مجتمع تجاری پرنیان
  • پاساژ لاله
  • مرکز خرید لئون

پارک گلها، بوستان کاشانک، بوستان لاله، بوستان گفتگو چند تا از پارک و فضای سبز این محله هستند.

قیمت خرید آپارتمان در فاطمی

وجود مراکز تجاری و اداری بسیار، افراد زیادی را به خرید آپارتمان در فاطمی جلب می‌کند. قیمت فروش ملک در این محله متغیر است و با توجه به موقعیت مسکونی یا اداری، قدمت ساختمان، شمالی یا جنوبی بودن و مصالح مورد استفاده در ساخت متفاوت می‌باشد. در این محله خانه‌های آپارتمانی و نوساز جایگزین بیشتر خانه‌های قدیمی و ویلایی شده‌اند. البته که هنوز هم خانه‌های ویلایی در این محله به چشم می‌خورد.

در زیر نمونه‌های از قیمت خرید آپارتمان در فاطمی را از سایت ملکی دلتا برایتان آوردیم.

متراژ(متر)

سن بنا(سال)

قیمت هرمترمربع(تومان)

قیمت کل(تومان)

117

7

123000000

14000000000

84

4

113000000

9000000000

85

نوساز

132000000

11000000000

2 دیدگاه

  1. […] مطالعه: مطلب «محله فاطمی، خوش مسیرترین محله در منطقه 6» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر: مطلب «محله فاطمی، خوش مسیرترین محله در منطقه 6» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…