حمایت از کمیته‌ امداد برای طرح ملی جهش مسکن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کمیته امداد به عنوان یکی از متولیان اصلی طرح ملی جهش مسکن، برای ساخت ۹۰ هزار واحد مسکونی محرومان، برنامه‌ریزی و تلاش‌هایی را انجام داده است.
حوزه ساخت و ساز مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، کارشناسان حوزه ساخت و ساز مسکن معتقدند که اعتبار پیش‌بینی شده برای کمیته امداد در این حوزه، تنها کفاف ساخت هشت هزار واحد مسکونی را می‌دهد.

برای پیش‌بردن و تحقق طرح ملی جهش مسکن بایستی برنامه‌ریزی و اجرای مقدمات وجود داشته باشد. بنابراین تامین اعتبارات موردنیاز به طور قطع یکی از مهمترین پیش‌ زمینه‌ها در رسیدن به این هدف است.

اما متاسفانه تاکنون سه هزار میلیارد تومان از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای مسکن مددجویان در نظر گرفته شده است. با این میزان اعتبار، امکان ساخت ۹۰ هزار واحد مسکن محرومان وجود ندارد.

راه‌های حمایت از خانه‌دار شدن مددجویان

راه‌های حمایت از خانه‌دار شدن مددجویان

برای خانه‌دار شدن خانواده‌های تحت حمایت، امتیازات ویژه‌ای موردنیاز است. هم نمایندگان مجلس، هم کارشناسان حوزه ساخت‌وساز مسکن و هم مسئولان کمیته امداد بر این مساله تاکید دارند که مددجویان توان بازپرداخت اقساط ۳ تا ۴ میلیون تومانی تسهیلات طرح ملی جهش مسکن را به هیچ عنوان نخواهند داشت.

سعید زارع‌‌زاده، رییس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) درخصوص تعداد واحدهای شهری و روستایی نیز می‌گوید: حدود ۶۰ هزار واحد در شهرها و ۳۰ هزار واحد در روستاها احداث خواهد شد. اما در این میان ساخت مسکن در شهرها به دلیل هزینه‌های زمین، به مراتب گران‌تر از مسکن روستایی تمام می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  سامانه ملی املاک و اسکان مجدد راه اندازی می‌شود

سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)  تصریح کرد: اکنون مساله تامین، تجهیز و بازسازی منازل مسکونی ولی‌‌نعمتان جامعه اسلامی مورد بحث است. وی ادامه داد: این موضوعات در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

رییس کمیته امداد خاطرنشان کرد: کاهش حداکثری میزان اقساط تسهیلات بانکی یکی از مواردی است که می‌تواند به خانه‌دار شدن مددجویان کمک کند. بختیاری خواستار واگذاری زمین رایگان به منظور حذف قیمت زمین از هزینه تمام شده تولید مسکن، برای تسریع در روند خانه‌دار شدن مددجویان شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ریزش قابل توجه هزینه وام مسکن در فرا رسیدن عید 1401» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…