باز شدن قفل مسکن تهران

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار تهران گفت: برای سال آینده ۱۸۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده و یک قرارگاه جهادی نیز راه‌اندازی شد تا تعهدی که به ملت دادیم را به نحو احسن انجام دهیم.
واحد مسکونی در تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی، اظهار کرد: یکی از نیازهای مردم تهران موضوع مسکن است که در پایتخت بالاترین بخش هزینه از سبد خانوار را تشکیل می‌دهد و به طریقی یک کارمند باید ۶۰ درصد حقوق خود را به بخش مسکن اختصاص دهد.

علیرضا زاکانی با اشاره به اینکه برای سال آینده ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران برنامه‌ریزی شده است، گفت: به دنبال مقررات‌ جدید هستیم تا گره و قفل مسکن را در شهر تهران باز کنیم.

شهردار تهران بیان داشت: از طرفی شهر تهران دارای استعدادهای مختلفی است و نیازهای اساسی مسکن آن معلوم است ۱۲ هزار بافت ناپایدار که ۴۵۶۰ آن بافت فرسوده است؛ همچنین ۴۵۰۰ هکتار بافت فریز شده داریم که بالای یک هکتار آن امکانی را برای برنامه‌ریزی در توسعه مسکن به ما می‌دهد.

گره‌گشایی از مشکلات مسکن

گره‌گشایی از مشکلات مسکن

زاکانی عنوان کرد: دولت انقلابی دردش توسعه مسکن و ایجاد آرامش برای مردم در بهره‌مندی از مسکن است و با توجه به مصوبه مجلس برای تولید سالانه یک میلیون مسکن و ارائه تسهیلات تلاش کردیم تفاهم‌نامه‌ای تنظیم کنیم تا از ظرفیت‌ها به‌ نحو احسن در تهران استفاده کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: با توجه به پیشینه مناسب بنیاد مسکن برای ما فرصتی فراهم شد تا بتوانیم همکاری و تفاهم‌نامه بخشی از توسعه مسکن در تهران را ارائه و خدماتی به مردم داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی:  انتقاد انجمن انبوه‌سازان اصفهان به اقساط سنگین وام مسکن

همچنین وی در ادامه افزود: سال آینده ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران برنامه‌ریزی شده و یک قرارگاه جهادی نیز راه‌اندازی شد و در تمام مناطق فرصت‌ها استخراج شده و بارگذاری بر اساس آن انجام می‌شود تا در نهایت امر، تعهدی که به ملت دادیم را به نحو احسن انجام دهیم.

علیرضا زاکانی عنوان کرد: امیدواریم کسری از این عدد تا سقف ۱۰ هزار واحد را تفاهم کنیم و بزودی کلنگ‌زنی آن صورت بگیرد و پس از آن سایر تفاهمات با سایر مجموعه‌های نهادی و خصوصی برای تغییر چهره شهر و گره‌گشایی از مشکلات مسکن انجام شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اختلاف‌ها بر سر قیمت مسکن حمایتی بالا گرفت» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…