۸ میلیون مستاجر در انتظار صاحب‌خانه شدن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در حال‌حاضر هزینه مسکن در سبد خانوار ایرانی به بالاترین رقم خود در تاریخ کشور رسیده است.
مستاجر در کشور

به گزارش دلتا مگ به نقل از بازار، رستمی قاسمی درخصوص تعداد مستاجران کشور گفت: حدود ۸ میلیون مستاجر در کشور وجود دارد که برخی در پشت‌بام‌ها و زیر پله‌ها به سر می‌برند.

قاسمی در ادامه افزود: ما در کل کشور حدود ۹ میلیون جوان مجرد داریم که نداشتن مسکن از مشکلات بزرگ آن‌ها است. از همین رو باید چند سال تلاش کنیم تا عرضه و تقاضا در حوزه مسکن به هم نزدیک شود. چرا که عرضه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موثر در قیمت‌های بالای بازار مسکن است.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه تدوین برنامه راهبردی سال ۱۴۰۱ شهرهای جدید اعلام کرد: باید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال در شهرهای جدید احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن، گفت: طبق این قانون در نهضت ملی مسکن، زمین از سوی دولت تامین می‌شود که این موضوع با چالش‌هایی همراه بود. قاسمی از جمله معضلات تامین زمین را نبود زیرساخت‌های نرم‌افزاری مثل بانک زمین اعلام کرد.

شرایط اجرایی شدن قانون دائمی جهش تولید مسکن

شرایط اجرایی شدن قانون دائمی جهش تولید مسکن

وزیر راه و شهرسازی از راهکار اجرایی شدن قانون دائم جهش تولید مسکن به مصوبه مجلس برای صندوق ملی مسکن اشاره کرد و گفت:‌ نمایندگان ۳۰ هزار میلیارد تومان به منابع صندوق ملی مسکن برای اجرایی شدن این قانون اختصاص دادند.

مطلب پیشنهادی:  بهانه‌ تراشی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

وی افزود: انتظار ما بیشتر بود ولی بازهم برای سال ۱۴۰۱ و شروع کار صندوق ملی مسکن عدد خوبی است و می‌تواند تحول جدی در حوزه مسکن ایجاد کند. قاسمی از جمله مزیت‌های شهرهای جدید را در سرعت بالای کار، داشتن اختیارات زیاد و نبود موانع اداری دانست.

رستمی قاسمی با بیان اینکه شهرهای جدید باید همه اقشار و افکار را در بربگیرد، گفت: در شهرهای جدید باید هم ویلاهای هزار متری بسازیم و هم خانه‌های کوچک؛ این مسئله حتما باید در دستور کار شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نیاز کشور به ساخت 10 میلیون خانه» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…