ماجرای ساخت ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای مستاجران

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبات موردنیاز برای اجاره‌داری حرفه‌ای صادر شده و زیرساخت لازم برای ساخت ۳۰۰ هزار مسکن اجاره‌ای فراهم شده است و این مساله یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره مسکن است.
۳۰۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، محمود محمودزاده گفت: قرار است حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای اجاره به مستاجران ساخته شود و این واحدها در زمین‌های ۹۹ ساله ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام کرد: در این بازار بخش خصوصی و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانند با گرفتن زمین‌های ۹۹ ساله از دولت، اقدام به ساخت و ساز واحدهای اجاره‌ کنند.

وی همچنین افزود: اگر سرمایه‌گذار در زمین متعلق به خودش ساخت و ساز کرده و فقط از تسهیلات و کمک‌های حمایتی استفاده کند، برای یک مدت معین اجاره‌داری می‌کند و بعد از آن واحدها در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

مسکن اجاره‌ای در بازار جهان شامل دو مدل مختلف واحدهای استیجاری می‌شود. یک مدل مسکن اجاره‌ای که با عنوان مسکن اجتماعی رایج است، واحدهایی است که دولت‌ها برای دهک‌های ضعیف درآمدی و بی‌خانمان‌ها می‌سازند و با اجاره اندکی در اختیار قشر فقیر می‌گذارند.

ماجرای ساخت ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای مستاجران

مدل دیگری از مسکن اجاره‌ای، واحدهای مسکونی است که در سایر کشورها توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و به عموم اجاره داده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  وعده تکراری تسهیلات ساخت مسکن روستایی

ایرج رهبر، نایب رییس کانون انبوه‌سازان تهران در این زمینه  توضیح داد که ساخت مسکن اجاره‌ای در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه و امارات رایج است و سازندگان معمولا مجتمع‌های ساختمانی خاصی را نه با هدف فروش که با هدف اجاره دایمی ساخته و واگذار می‌کنند.

او می‌گوید که تاکنون این مجوز به صورت رسمی برای بخش خصوصی در ایران صادر نشده است اما دولتی بودن زمین تضمینی است که سازندگان به صورت قانونی نتوانند خانه‌های ساخته شده را بفروشند و از آنها در جهت تنظیم بازار اجاره و کاهش اجاره‌بها استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خبری از رونق و کاهش نرخ اجاره‌بها نیست» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…