وعده تکراری تسهیلات ساخت مسکن روستایی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود آنکه از نیمه دوم امسال سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی ذیل قانون جهش تولید مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته هنوز این وام به دست روستاییان نرسیده، اما معاون بنیاد مسکن وعده داده این تسهیلات تا اوایل سال آینده پرداخت شود.
سقف تسهیلات مسکن روستایی

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، مجید جودی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه تورم ثابت بود پیش‌‌بینی شده بود تا هر سال ۱۵ درصد به سقف تسهیلات مسکن روستایی افزوده شود اما عملا این رقم در سال‌های گذشته پاسخگو نبود.

جودی افزود: به همین دلیل در سال ۹۸ درخواست ارائه تسهیلات از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان در هیات‌‌دولت مصوب شد و عملا از مهر امسال (۱۴۰۰) این تسهیلات پرداخت شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از نیمه دوم امسال و با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و تصویب افزایش سقف تسهیلات در شورای عالی مسکن سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید که منتظر اجرایی شدن آن هستیم.

وعده تکراری تسهیلات ساخت مسکن روستایی

مجید جودی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از روستاییان مقاوم‌‌سازی واحدهای خود را با قول پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی آغاز کردند، بنیاد مسکن در تلاش است تا مشکل پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی حل شود و اوایل سال آینده مالکان واحدهای روستایی متقاضی اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌‌سازی بتوانند از این تسهیلات بهره ‌‌ببرند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت خانه های لاکچری در فرمانیه

همچنین وی توضیح داد: در اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی از سهمیه ۲۰۰ هزار واحدی سالانه با وام ۱۰۰ میلیون تومان ۱۸۰ هزار فقره تسهیلات به استان‌ها ابلاغ شد که با افزایش تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن ۱۲۵ هزار نفر معرفی شدند و از این تعداد ۷۵ هزار واحد روستایی شروع شده‌‌اند.

در پایان جودی خاطرنشان شد: درهمین خصوص توقع «روستایی» وفای به عهد است که دولت افزایش تسهیلات را اعمال و باقی‌مانده تسهیلات را به واحدهایی که کار را آغاز کرده و در مراحل میانی کار هستند، پرداخت کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «پرداخت وام بدون ضامن تا سقف ۸۰ میلیون تومان» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…