وام نهضت ملی مسکن مشمول این افراد می‌شود

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بجز انبوه‌سازان و پیمانکاران که می‌توانند از تسهیلات مصوب نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند، کسانی که به طور شخصی و خودمالکی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند نیز مشمول دریافت وام نهضت ملی مسکن هستند.
بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، متقاضیان دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن که به تازگی شیوه‌نامه آن از سوی بانک مسکن به شعب ابلاغ شده، می‌توانند تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد و طول دوره پرداخت ۲۰ ساله دریافت کنند.

سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون، سایر مراکز استان‌ها۳۵۰ میلیون، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون و دیگر روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

براساس این گزارش، اگر پرداخت بخشی از سود این وام در قالب یارانه توسط دولت تضمین شود، اعطای تسهیلات به متقاضیان با نرخ‌های یارانه‌ای خواهد بود.

شرایط اعطای تسهیلات به متقاضیان

شرایط اعطای تسهیلات به متقاضیان

محمدحسن علمداری” عضو هیات مدیره بانک مسکن” گفت:در صورتی‌ که پرداخت بخشی از سود تسهیلات در قالب یارانه (با ارایه تضمین‌نامه) توسط دولت تضمین شود، اعطای تسهیلات به متقاضیان با نرخ‌های یارانه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود.

عضو هیات مدیره بانک مسکن افزود: انعقاد قرارداد مشارکت مدنی فارغ از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه پس از ارایه مدارک، تشکیل پرونده و اخذ استعلام‌های ذیربط امکان‌پذیر خواهد بود.

وی نحوه واریز مراحل سهم‌الشرکه بانک در پروژه‌های موصوف را طی چهار مرحله آماده‌سازی، پی‌کنی و فونداسیون؛ اسکلت و سقف؛ سفت‌کاری و نازک‌کاری اعلام کرد.

مطلب پیشنهادی:  قیمت فروش آپارتمان نوساز در تهران چقدر است؟

بجز انبوه‌سازان و پیمانکاران که می‌توانند از تسهیلات مصوب نهضت ملی مسکن بهره مند شوند، کسانی که به طور شخصی و خودمالکی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند نیز مشمول دریافت این وام هستند.

تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن که سقف آن ۴۵۰ میلیون تومان است و اخیرا پرداخت آن شروع شده، در همان چهار مرحله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

فرصت نام‌نویسی در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir برای همه گروهها از جمله افراد مجرد بالای ۲۳ سال تا انتهای سال جاری تمدید شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چشم‌اندازی برای افزایش قدرت خرید مردم» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…