۱٫۵ میلیون متقاضی مسکن ثبت‌نام کردند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مطابق اعلام معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۹۲ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.
سامانه نهضت ملی مسکن
به گزارش «مجله ملکی دلتا»،ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه امسال آغاز شد و قرار بود ۲۸ آبان‌ماه به پایان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ۲۴ آبان ماه با یادآوری این‌که ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه امسال آغاز شده است، گفته بود: قرار بود این ثبت‌نام طی یکماه انجام شود و ۲۸ آبان‌ به پایان برسد.

محمود محمودزاده افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای تمدید مهلت ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند تا ۱۵ آذرماه با مراجعه به سایت saman.mrud.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

سامانه نهضت ملی مسکن

شرایط ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

مطلب پیشنهادی:  سامانه املاک، پای وزیر را به مجلس باز می‌کند

بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت اوراق مسکن چقدر است؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…