چشم‌اندازی برای افزایش قدرت خرید مردم

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار مسکن تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای با افت قیمت مواجه شده است و اگر سایت‌های فروش مسکن، مراکز آماری و برخی غیرکارشناس‌ها باعث ایجاد تلاطم و تشنج نشوند، انتظار افت بیشتر قیمت خانه وجود دارد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری دانشجو، سقوط حباب قیمتی در بازار‌های مالی ناشی از اخبار مثبت مذاکرات رفع تحریم‌ها روی معاملات ملک هم تاثیر گذاشته است و کارشناسان بر چشم‌انداز مثبت بازار مسکن در اثر رفع تحریم‌ها امیدوار هستند.

کارشناسان بازار مسکن، گشایش تحریم‌ها را بر معاملات ملک نیز بسیار مثبت ارزیابی می‌کنند و در این میان ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا که می‌تواند حاصل برنامه‌های درازمدت دولت با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی باشد را منجر به ثبات قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم می‌دانند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفته است: در ماه پایانی سال شاهد ثبات در قیمت‌ها هستیم و پیش‌بینی ما نیز این است که نه تنها با افزایش قیمت روبه‌رو نخواهیم بود، بلکه حجم معاملات افزایش خواهد داشت و قدرت خرید مردم نیز با کاهش انتظار سود‌های غیرمعقول فروشندگان از مسکن، افزایش خواهد داشت.

«سیدمحمد مرتضوی» عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: با رفع تحریم‌های بین‌المللی، ریسک سرمایه‌گذاری در بخش مسکن کاهش خواهد داشت و شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در بخش مسکن خواهیم بود و کسری بزرگی که در سال‌های گذشته ناشی از ترک فعالیت انبوه‌سازان در امر تولید مسکن داشتیم جبران خواهد شد.

جزییات اجرای طرح جهش تولید مسکن

جزییات اجرای طرح جهش تولید مسکن

مرتضوی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید مسکن نیز گفت: طبعا در این برنامه هم سرعت حرکت به سمت تولید مسکن خواهد بود و در ذیل اجرای این طرح با نرم افزایشی قابل قبولی روبه‌رو خواهیم شد.

مطلب پیشنهادی:  وام متقاضیان ساخت مسکن خود مالکی

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان گفت: در اثر لغو تحریم‌ها تثبیت قیمت مصالح ساختمانی را خواهیم داشت، ضمن اینکه بسیاری از تکنولوژی‌هایی که در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌کنیم می‌تواند به روزرسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: البته شرایط کشور در تولید مصالح ساختمانی مناسب است و با به‌روز رسانی روش‌های تولید و حرکت موثرتر به سوی صنعتی سازی بخشی از تورم موجود در اثر کاهش فرآیند زمانی در تولید مسکن جبران می‌شود و این از اثرات مثبت رفع تحریم‌ها خواهد بود.

مرتضوی بیان‌داشت: در ابتدای سال۱۴۰۱ شاهد افزایش دستمزد بخش کارگری تا ۴۰ درصد خواهیم بود، بسیاری از شهرداری‌ها هم صدور مجوز‌ها را افزایش داده‌اند و بخش خدمات به ناچار با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد؛ بنابراین می‌تواند تاثیر ۱۵ تا ۲۰ درصدی در قیمت تمام شده معاملات ملک بگذارد و این موضوع از نکات تاثیرگذار در ماه‌های آینده خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اجاره نشینی در تهران چقدر بودجه می‌خواهد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…