آخرین وضعیت ساخت مسکن ملی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس آمار رسمی که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شد نشان می‌دهد که برای حدود یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن، تامین زمین صورت گرفته است که در راستای آن حدود ۳۲۰ هزار واحد تکمیل یا آماده عملیات اجرایی شده است.
مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از سایت خبری گسترش نیوز، اشخاص و پروژه‌های مشمول طرح نهضت ملی مسکن در قالب‌های مختلف (انبوه‌سازی، گروه‌های ساخت، خودمالکی و…) از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی تایید و به بانک معرفی می‌شوند، سقف تسهیلات قابل‌اعطا در قالب طرح نهضت ملی مسکن به‌منظور احداث واحدهای مسکونی برای شهر تهران ۴۵۰۰ میلیون ریال، شهرهای بالای یک‌میلیون نفر جمعیت (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز) ۴۰۰۰ میلیون ریال، سایر مراکز استان‌ها (با جمعیت کمتر از یک‌میلیون نفر) ۳۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها ۳۰۰۰ میلیون ریال و برای روستاها ۲۵۰۰ میلیون ریال، خواهد بود.

از سمت دیگر، آمارها گویای این است که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در صدور پروانه ساخت صورت گرفت است. طبق آمارها از ۳۶۰ هزار واحد در سال ۱۳۹۸ به ۴۶۰ هزار واحد در سال ۱۳۹۹ رسیده‌ایم. انتظار می‌رود تعداد صدور پروانه ساخت در سال جاری به 520 هزار واحد برسد.

وضعیت ساخت مسکن نشان می‌دهد، با تامین زمین، هزینه ساخت مسکن ۴۰ درصد کاهش می‌یابد، این در حالی است که بخش مهم دیگر از قیمت تمام شده مسکن به توان خانوار بستگی دارد.

آنطور که گفته می‌شود، زمین حدود ۴۰ درصد از هزینه ساخت را به خود اختصاص می‌دهد که با این روش قیمت مسکن می‌تواند ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی حدود ۳۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله اجرا رسیده است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت اوراق مسکن کاهش یافت

مالیات ساخت و فروش مسکن

آنطور که محمودزاده گفته است که در چهار و نیم ماه گذشته، حدود ۹۸۰ هزار واحد زمین با کاربری مسکونی تامین شده و ۳۲۰ هزار واحد یا آماده شده یا آماده شروع عملیات اجرایی است.

او در بخشی از سخنان خود تامین حدود یک میلیون زمین در پنج ماه را کار بسیار بزرگی دانست و گفت: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن، حدود ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

بر اساس گفته این مقام مشدول پالایش بیش از ۹۵ درصد از کل متقاضیان نهضت ملی مسکن انجام شده و برای کنترل شرط سکونت به ادارات راه و شهرسازی استان‌ها ارسال شده‌اند.

وی در پایان اعلام کرد که جلساتی با وزارت صمت برای تامین مصالح ساختمانی انجام شده است و در این جلسه دغدغه تامین مصالح ساختمانی از سوی وزارت صمت برطرف گردید. در بخش خدمات نیز همزمان با استقرار جمعیت، پروژه‌های های خدماتی انجام خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «اعلام زمان مجدد برای ثبت نام مسکن ملی» را دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

زمین رایگان دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به افرادی که در کلان شهر‌ها ساکن هستند زمین رایگان تخصیص…