جاذبه سرمایه گذاری در مسکن کاهش یافت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج عنوان کرد که کسانی که به دنبال کسب سود از سرمایه‌گذاری در مسکن هستند دست نگه داشته و منتظر نتایج مذاکرات هستند، بنابراین جاذبه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش یافته است.
وام

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، فریدون کردلو نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج از کاهش سرمایه گذاری در مسکن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قیمت مصالح ساختمانی از قیمت دلار تاثیر زیادی می‌پذیرد، قیمت مسکن در ایران ارتباط مستقیمی به قیمت دلار دارد.

او در ادامه مطلب فوق افزود: بنابراین اگر توافقی صورت بگیرد، بدون استثنا قیمت ملک شیب نزولی خواهد داشت. زیرا هم از لحاظ روانی در بازار مسکن موثر است هم به کاهش قیمت مصالح کمک می‌کند.

سرمایه گذاری در مسکن

کردلو خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح مسکن ملی توسط دولت نیز به نتیجه برسد تا از التهاب کنونی بازار کاسته شود، زیرا این شرایط تاثیر مخربی بر بازار دارد و باعث ایجاد حباب در قیمت مسکن می‌شود.

وی از بنگاه‌های معاملات املاک نیز تقاضا کرد که به قیمت‌های واقعی ملک بپردازند و به شرایط ملتهب دامن نزنند.

کردلو با بیان اینکه بازار مسکن اکنون رو به رکود است، تصریح کرد: حباب گرانی مسکن و انتظار توافق برجام در این موضوع موثر است. همچنین شرایط نزدیک به سال نو و شب عید و افزایش دوباره کرونا باعث شده تا مردم اجازه بازدید از منزل را ندهند.

مطلب پیشنهادی:  صفر تا صد محله تهران‌نو

وی در ادامه توضیح داد: همچنین ظاهرا کسانی که به دنبال کسب سود از سرمایه گذاری در مسکن هستند، دست نگه داشته و منتظر نتایج مذاکرات هستند. بنابراین جاذبه سرمایه‌گذاری در مسکن کاهش یافته و ساخت‌وسازهای انبوه نیز کمتر دیده می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «بازار اجاره در نیمه دوم سال چه تغییراتی داشته است؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …