حل مشکل مسکن در ۴ سال!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی در مورد حل مشکل مسکن وعده داد: برنامه‌ای که دولت برای ساخت مسکن در چهار سال آینده در نظر گرفته است، می‌تواند مشکلات کسانی را که مسکن ندارند برطرف کند.
ساخت چهار میلیون واحد مسکونی
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رستم قاسمی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است تا مشکلات اساسی این حوزه در استان فارس به‌ویژه آزادراه شیراز ـ اصفهان حل شود، گفت: مشکلات بزرگراه کمربندی فارس نیز برطرف می‌شود و باند دوم شیراز ـ عسلویه استارت می‌خورد علاوه بر آن راه‌آهن فارس به بندر و منطقه عسلویه که در سفر بوشهر مطرح شده در این سفر هم جزو مصوبات است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه «از پروژه‌های مسکن به‌ویژه مسکن مهر هم بازدید می‌شود تا مشکلاتی که اشاره شده است، برای ساخت مسکن و پروژه‌های مسکن مهر بررسی و نواقص را برطرف کنیم»، اضافه کرد: اقدامی که دولت برای ساخت مسکن در ۴ سال آینده در نظر گرفته است می‌تواند مشکلات کسانی را که مسکن ندارند برطرف کند.

وی در مورد حل مشکل مسکن گفت: قانون جهش تولید مسکن می‌تواند موضوع مسکن را که بخشی از سبد درآمد خانوار است تحت تأثیر قرار دهد و کسانی که مسکن ندارند در این اقدام جدید شرکت کنند چون مزیت‌های این قانون متفاوت‌تر از گذشته است.

ساخت مسکن

وعده ساخت ۲ ساله ۱۰۰ هزار مسکن در فارس

قاسمی با بیان اینکه «شرایط و اصلاحات جدید در حوزه مسکن را در دستور کار قرار دادیم»، عنوان کرد: پیش‌بینی شده است که در ۲ سال اول دولت بیش از ۱۰۰هزار واحد مسکن در کل استان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مزیت‌هایی که در قانون جهش تولید پیش‌بینی شده است برای کسانی که مسکن ندارند جذابیت ایجاد می‌کند، گفت: این روند باید ادامه پیدا کند تا مشکل کمبود مسکن نداشته باشیم و نگاه‌های جدید این است که کمتر به‌سمت ارتفاع‌سازی برویم به‌ویژه در روستاها و شهرهای کوچک به‌عنوان یک اقدام اساسی دولت سیزدهم در کل کشور ایجاد شده است و در همه استان‌ها انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  راه جبران کمبود مسکن چیست؟

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم عقب‌ماندگی استان فارس را برطرف و شرایط بهتری را برای حل مشکل مسکن ایجاد کنیم.

پیشنهاد سقف تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن

وی همچنین با بیان اینکه میزان تسهیلات مسکن هفته آینده مشخص می‌شود، گفت: پیشنهاد ما برای سقف تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ است.

قاسمی، در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان فارس بیان کرد: ما تعهد کردیم که سالی یک میلیون مسکن در کشور بسازیم، هرچند کشور به بیش از این مقدار نیاز دارد. خیلی‌ها فکر می‌کنند که این کار شدنی نیست، اما حتما شدنی است.

وی افزود: اکنون سالی ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود. این بخشی از نیاز کشور است. بخشی از این نیاز در روستاهای کشور است و بنیاد مسکن برای رفع آن تعهد دارد. بخش باقی مانده را ما باید بسازیم.

مطالعه بیشتر: مطلب «خرید آپارتمان در منطقه 5 اصفهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن وامی است که برای رفاه مستاجران و تامین تمام یا بخشی از هزینه رهن منزل مسکون…