پیش از اجاره یا رهن خانه، از این نکات غافل نشوید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تهیه چک لیست قبل از اجاره آپارتمان، رهن و اجاره‌خانه، اجاره دفتر یا هر ملک دیگری به شما کمک می‌کند که بتوانید در مدت زمان کمتر و با صرف انرژی کمتر، ملک مورد نظر خود را اجاره یا رهن کنید.
میانگین

اگر بودجه‌ی کافی برای خرید خانه یا آپارتمان ندارید، چاره‌ای جز اجاره یا رهن خانه برای‌ شما باقی نمی‌ماند. جست‌و‌جو برای یافتن آپارتمانی مناسب برای اجاره کمی سخت و آزاردهنده است. برای اینکه بتوانید به‌خوبی از عهده‌ی این کار برآیید، نکات مهم در اجاره آپارتمان را با دلتا مگ بشناسید.

به پریزهای برق حتما دقت کنید و در نظر داشته باشید که باید در تمام اتاق‌ها پریز برق وجود داشته باشد، زیرا اگر پریز به اندازه کافی وجود نداشته باشد به زودی با کلاف‌های کابل و سیم سیارهای بسیاری در خانه مواجه خواهید شد.

به تعداد واحد‌های آپارتمان هم دقت کنید. در ساختمان‌های پرواحد به دلیل وجود مدیریت ساختمان نیازی نیست که تمام مسائل مربوط به ساختمان را خودتان پیگیری کنید و بسیاری از کار‌ها را می‌توان به مدیر ساختمان واگذار کنید. در نقطه مقابل، ساختمان‌های کم واحد دارای سکوت و آرامش بیشتری هستند.

همیشه این نکته یادتان باشد، خانه‌ای را انتخاب کنید که هنگام بازدید شما، تخلیه شده باشد. چون هم از تعیین زمان اسباب کشی خود به خاطر خالی بودن خانه مطمئن می‌شوید و هم کلیه اشکالات خانه می‌شوید.

حتما امکانات مخابراتی خانه را بررسی کنید، ببینید آیا منزل خط تلفن دارد یا اگر ندارد، امکان گرفتن خط تلفن وجود دارد. یعنی بررسی کنید که آیا مخابرات به این منطقه خدمات ارائه می‌دهد یا تمام پست های مخابرات پر شده است.

مطلب پیشنهادی:  شگفت‌انگیز‌ترین کتابخانه‌های دنیا را می‌شناسید؟

این نکات را به هنگام اجاره یا رهن خانه فراموش نکنید

ترجیحا خانه‌های خیلی قدیمی را انتخاب نکنید؛ چون ممکن است با خرابی وسایل و ترکیدگی لوله‌ها مواجه شوید. خانه‌های ۳ تا ۱۰ سال می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

بررسی کنید که آیا واحدی که به شما ارائه داده می‌شود، دارای پارکینگ برای اتومبیل شما هست یا خیر. اگر ساختمان دارای پارکینگ نیست، محله و خیابان‌های اطراف را بررسی کنید و ببینید که علائم پارک ممنوع و حمل با جرثقیل در اطراف شما نباشد. در ضمن میتوانید در طول روز محله را بررسی کنید و تعداد ماشین‌ها را بسنجید که آیا مشکل پارک خواهید داشت یا خیر.

از صحت عملکرد و مقاوم بودن قفل‌های درب‌ها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید؛ اگر درها و پنجره‌ها استحکام کافی نداشته باشد، هیچ‌گاه با خیال راحت نمی‌توانید خانه را ترک کنید و همیشه نگران سرقت از منزل خود هستید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خروج تولیدکنندگان مسکن از بازار ساختمان‌‌‌سازی» در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…