میزان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده چقدر است؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پرداخت وام 300 تا 450 میلیون تومانی به افرادی که قصد نوسازی بافت فرسوده دارند، خبر داد.
تسهیلات

به گزارش دلتا مگ به نقل از منیبان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص برنامه‌های این شرکت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، نوسازی و احداث مسکن در بافت‌های فرسوده سالی ۱۵۰ هزار واحد دیده شده است، یعنی باید ۱۰ برابر سال‌های مسکن احداث و نوسازی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: مقرر شده تا ۳۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن، طی 2 سال نوسازی شود.

آنطور که این مقام مسئول گفته است به طور متوسط به ازای نوسازی هر واحد فرسوده در کشور حداقل ۳ واحد مسکونی، تولید خواهد شد.

آئینی در خصوص میزان تسهیلات نوسازی واحدها، توضیح داد: پرداخت تسهیلات نوسازی به ۸ هزار واحد در بافت فرسوده به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: در نوسازی بافت فرسوده، مالکیت زمین و سرمایه از آن مردم است و باید فضایی ایجاد شود که خودشان وارد کار شوند و با بسته‌های تشویقی موثر، این امر امکان‌پذیر می‌شود.

نوسازی بافت فرسوده

او با بیان اینکه تسهیلات مالی تا ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت می‌شود، گفت: این تسهیلات به گونه‌ای است که تا ۱۵۰ میلیون تومان، تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود یک درصد و ۱۵۰ میلیون تومان دیگر با نرخ ۱۸ درصد و اگر تسهیلات دیگری نیز لازم باشد با همان نرخ ۱۸ درصد به سازندگان در بافت فرسوده اعطا می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  پذیرش نهایی 700 هزار نفر در طرح ملی مسکن

بر اساس گفته وی، میزان تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهر‌ها ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها هم ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

آئینی با بیان اینکه همه افرادی که در بافت فرسوده اقدام به ساخت مسکن می‌کنند، مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، عنوان کرد: اولویت پرداخت با افرادی است که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و طرح آن‌ها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

مطالعه بیشتر: مطلب «خروج تولیدکنندگان مسکن از بازار ساختمان‌‌‌سازی» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…