سرعت ساخت مسکن به 4 ماه می‌رسد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون مهندسی وزارت دفاع درباره پروژه ملی طرح صنعتی‌سازی ساختمان توضیح داد: ساخت مسکن برای یک پروژه 12 طبقه، حدودا 36 ماه زمان می‌برد؛ اما در طرح جدید زمان ساخت مسکن به 4 ماه خواهد رسید.
مشکلات بازار مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، معاون مهندسی وزارت دفاع با اشاره به افتتاح پروژه ملی طرح صنعتی‌سازی ساختمان گفت: امروز، روز تحریم‌شکنی صنعت ساختمان است، یکی از مشکلات ما در صنعت ساختمان، دوام و کیفیت اجراست و دوام ساختمان‌های ما متأسفانه 25 تا 30 سال است، در حالی که دوام ساختمان در دنیا بالای 100 سال است.

سلیمانی تصریح کرد: این طرح را از کشور دیگری نخریده‌ایم بلکه ما چهار یا پنجمین کشوری هستیم که توانسته‌ایم این پروژه و فرآیند تولید آن را طراحی کنیم. حتی طراحی ماشین‌آلات را هم خودمان انجام دادیم و مرحله ساخت را هم خودمان به انجام رساندیم.

ساخت مسکن

او اضافه کرد: وقتی سرمایه‌گذار ما در این‌ همه تلاطم قیمت تجهیزات و بازار، 3 سال معطل یک ساختمان می‌شود با ریسک زیادی مواجه خواهد بود، اما وقتی برگشت سرمایه آن به کمتر از 6 ماه برسد، می‌تواند در عرض 3 سال حدود 5 تا 6 بار سرمایه در گردش و همین طور ساختمان داشته باشد و این روند سبب ارزان شدن مسکن خواهد شد.

جایگاه ایران در صنعت ساختمانی

معاون وزیر دفاع ادامه داد: در زمان حاضر افتخار ما این است که چهار یا پنجمین کشور طراحی‌کننده این صنعت هستیم و تحریم این صنعت را شکسته‌ایم و اکنون می‌توانیم انواع مختلف کارخانه تولیدی این صنعت را در جای دیگر هم بنا کنیم.

سلیمانی تصریح کرد: اولین کارخانه‌ای که به‌ منظور بهره‌برداری از صنعت ساختمان احداث کرده‌ایم، دارای ظرفیت کاری روزانه 6 هزار واحد است که تا 18 هزار واحد قابل افزایش است.

مطلب پیشنهادی:  بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند

در حوزه ساخت مسکن خودکفا شده‌ایم

او گفت: به کشوری تبدیل شده‌ایم که در حوزه صنعت ساختمان دیگر نیازی به کشور‌های دیگری نداریم. مواد اولیه، طراحی و ساخت ماشین‌های ما داخلی است پس این پروژه تحریم‌پذیر نیست. ما قابلیت طراحی در هر ظرفیتی برای هر ارگان و شرکت و مجموعه‌ای در کشور را داریم.

سلیمانی افزود: اگر قرار باشد مشکل کمبود مسکن در کشور حل شود راه نجات ما انبوه‌سازی و افزایش دوام ساختمان‌ها است و این طرح می‌تواند دغدغه‌های ساختمانی کشور را رفع کند.

او ادامه داد: از آنجا که دخالت دست در این پروژه بسیار کم است و از پیش‌ساختگی بیشتری استفاده می‌شود بنابراین کیفیت ساخت با همه دستورالعمل‌ها سازگار خواهد بود.

او در پایان درباره ساخت مسکن در سایر مناطق کشور توضیح داد: در مناطق سیل‌خیز هیچ ساختمانی نمی‌توانیم بسازیم، اما در مورد استحکام در مقابل زلزله با بهره‌گیری از این طرح، مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله بالاتر خواهد رفت و اقلیم گرم و سرد برای اجرای این طرح تفاوتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مطلب «روزهای خاکستری بازار مسکن» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …