بیشترین تعداد معاملات مسکن متعلق به خانه های 6۰ تا 7۰ متری

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در دی‌ماه امسال نشان می‌دهد خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر با کنار زدن واحد‌های ۵۰ تا ۶۰ متر به‌محبوب‌ترین گزینه تهرانی‌ها تبدیل شدند.
آگهی های رهن و اجاره

به گزارش دلتا مگ به نقل از فرارو، بر اساس آمارهای منتشر شده، خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متر، ۱۵ درصد و خانه‌های ۷۰ تا ۸۰ متر با سهم ۱۲ درصدی بیشترین تعداد معاملات مسکن را در دی ماه داشته‌اند.

در همین راستا، حدود دو دهم درصد از معاملات مسکن در خانه‌هایی با متراژ کمتر از ۳۰ متر انجام شده و سهم خانه‌های با متراژ بیشتر از ۲۰۰ متر نیز حدود دو درصد بوده است.

خانه های ۵۰ تا ۶۰ متر محبوب‌ترین خانه‌های پایتخت

خانه‌های با سن تا پنج سال، محبوب‌ترین گزینه برای تهرانی‌ها از نظر عمر بنا محسوب می‌شوند و گزینه‌های بالای ۲۰ سال را باید آخرین انتخاب پایتخت‌نشین‌ها بدانیم.

سهم واحد‌های نوساز با عمر بنا تا پنج سال حدود ۳۰ درصد از کل معاملات دی‌ماه امسال بود و خانه‌های با عمر بنا شش تا ۱۰ سال با سهم حدود ۲۱ درصد در رتبه دوم قرار گرفتند.

خانه های ۵۰ تا ۶۰ متر

رتبه سوم این فهرست در اختیار خانه‌هایی با عمر بنا ۱۶ تا ۲۰ سال با ۱۸ درصد قرار می‌گیرد و رتبه چهارم به خانه‌هایی با سن ۱۱ تا ۱۵ سال با سهم ۱۴.۵ درصد اختصاص پیدا می‌کند. واحد‌های با عمر بنا بیش از ۲۰ سال با سهم ۱۳ درصد آخرین انتخاب پایتخت‌نشین‌ها در بازار مسکن محسوب می‌شدند.

مطلب پیشنهادی:  در خرید خانه نوساز به این نکات توجه کنید

خانه‌هایی با قیمت متری ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان حدود ۱۷ درصد از کل معاملات را به‌خود اختصاص دادند.

قیمت خانه های معامله شده

اگر جدید‌ترین آمار بانک مرکزی درخصوص سبقت خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر از گزینه‌های ۵۰ تا ۶۰ متر را در‌نظر بگیریم، یعنی خانه‌هایی با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان سهم بیشتری در معاملات مسکن دی‌ماه تهران داشته‌اند.

اگر داده‌های گزارش جدید بانک‌مرکزی در بخش توزیع فراوانی تعداد معاملات انجام شده بر اساس ارزش هر واحد مسکونی را بررسی کنیم، تقریبا به بازه مورد نظر می‌رسیم.

همچنین در گزارش بانک مرکزی خانه‌هایی که متری ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان ارزش دارند، ۱۶.۵ درصد از کل معاملات دی‌ماه پایتخت را به‌خود اختصاص دادند و در خانه‌هایی که متری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان ارزش دارند، شاهد انعقاد ۱۴ درصد از کل معاملات بودیم.

مطالعه بیشتر: مطلب «62 سال؛ دوره انتظار خانه‌دار شدن در تهران» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…