قیمت خانه در هر منطقه تهران چند؟

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درحالی که تازه‌ترین آمار حاکی از افزایش قابل توجه قیمت و تعداد معاملات مسکن در تهران طی شهریورماه است، در این ماه فقط در شش منطقه تهران قیمت خانه در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است.
تسهیلات مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، براساس آخرین آمارها متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران طی شهریورماه به ۳۱ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۲.۴ و ۳۰.۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین، تعداد معاملات انجام شده در این ماه حدود ۷.۸ هزار فقره بوده که در مقایسه با ماه قبل ۴۱.۶ درصد افزایش داشته است که در این بین، بررسی جزئیات متوسط قیمت هر متر خانه و تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد که بیشترین قیمت هر متر خانه ۶۸ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۱۵ میلیون و ۳۱ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است.

تغییرات قیمت خانه در هر منطقه از تهران

علاوه براین، در ششمین ماه سال در مناطق ۱ و ۱۸ تهران به ترتیب معادل ۳۹۲ و ۱۹۶ فقره خانه معامله شده است.

از سوی دیگر، متوسط قیمت هر متر خانه در مناطق ۲، ۳، ۴ و ۵ تهران به ترتیب معادل ۴۹ میلیون و ۸۲۲ هزار تومان، ۶۴ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۱۰۰ تومان، ۳۳ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان و ۳۷ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان است. تعداد معاملات انجام شده در هر یک از مناطق بالا نیز به ترتیب معادل ۶۷۸، ۲۹۶، ۶۸۱ و ۱۱۰۹ فقره است.

قیمت خانه

همچنین، در مناطق ۶، ۷، ۸ و ۹ تهران نیز هر متر خانه به ترتیب معادل ۴۶ میلیون و ۴۴ هزار تومان، ۲۸ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۶۰۰ تومان، ۲۸ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان و ۲۲ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود که در هر یک از این مناطق طی ششمین ماه سال به میزان ۲۷۵، ۴۳۸، ۴۰۷ و ۱۸۸ فقره خانه معامله شده است.

مطلب پیشنهادی:  سهم تهران از یک میلیون مسکن چقدر است؟

علاوه براین، هر متر خانه در مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ شهر تهران به قیمت ۲۰ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۲۰۰ تومان، ۲۱ میلیون و ۶۸۹ هزار تومان، ۱۸ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان و ۲۹ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته شده که در هر یک از آن‌ها به تعداد ۷۸۱، ۳۲۸، ۱۸۳ و ۲۵۰ فقره خانه معامله شده است.

قیمت هر متر مسکن در مناطق ۱۴ تا 22

طبق اعلام بانک مرکزی، در شهریورماه سال جاری متوسط قیمت هر متر مسکن در مناطق ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ تهران به ترتیب معادل ۲۲ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۷۰۰ تومان، ۱۶ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۶۰۰ تومان، ۱۶ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان، ۱۶ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که در این مدت در هر یک از این مناطق ۴۹۳، ۳۳۷، ۱۵۸ و ۱۹۲ فقره خانه معامله شده است.

از سوی دیگر، طی ششمین ماه سال جاری در مناطق ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تهران قیمت هر متر خانه به ترتیب به ۱۸ میلیون و ۹۷ هزار تومان، ۱۵ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۱۰۰ تومان، ۲۲ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان، ۲۹ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده که در هر یک از این مناطق نیز ۵۲، ۹۷، ۱۴۰ و ۱۱۸ فقره مسکن معامله شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «تقاضا برای رهن افزایش یافت» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …