نقش تعیین‌کننده دلالان، در تعیین قیمت مسکن مهر

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، حضور دلالان در مسکن مهر را تائید می‌کند و می‌گوید این افراد، نقش مهمی در تعیین قیمت مسکن مهر دارند.
سیاست گذاری در حوزه مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد نظری، مهر تائیدی به حضور دلالان در مسکن مهر می‌زند و درباره هویت مالک ۳ هزار واحد مسکن مهر که اخیرا رسانه‌ای شده است، توضیح می‌دهد: این دسته از افراد دلالان و بنگاه‌داران مسکن هستند که با خرید تعداد زیادی مسکن مهر، در قیمت‌گذاری این واحدها دست دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه این دلالان، صاحب قدرت در بازار مسکن شده‌اند، گفت: دلالان، مسکن مهر را به دو شیوه وکالتی و یا سند تک برگ می‌خرند که نوع خرید و فروش وکالتی می‌تواند دردسرهای بزرگی برای مالکان مسکن مهر ایجاد کند.

مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید توضیح می‌دهد: در مدل خرید و فروش با سند تک برگ افرادی که مسکن مهر خود را می‌فروشند به دفترخانه ثبت اسناد می‌روند و با انتقال واحد خود، دفترچه اقساط را هم منتقل می‌کنند.

بر اساس گفته نظری، این دسته افراد کسانی هستند که زمین مسکن مهر را هم خریداری کرده‌اند و موفق به دریافت سند تک برگ شده‌اند و معمولا مشکل خاصی برای نقل و انتقال مسکن مهر ندارند.

حضور دلالان در مسکن مهر

مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، ادامه می‌دهد: دسته دوم کسانی هستند که سند تک برگ ندارند و مسکن مهر خود را به صورت وکالتی می‌فروشند و از آنجا که وام به نام مالک اولیه دریافت شده، ممکن است خریدار اقساط وام خود را نپرداخته و از لحاظ حقوقی مالک اولیه را دچار گرفتاری های متعدد کند.

مطلب پیشنهادی:  تفاوت متراژ ملک با مقدار توافق شده

او در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دلالی گسترده مسکن مهر در شرایطی اتفاق می افتد که با صعود قابل توجه قیمت مسکن، قدرت خرید بسیاری از مشتریان این بازار سقوط کرده و بسیاری ناچار شده‌اند، قید خرید مسکن در کلانشهرها و شهرهای مرکزی را زده و به حومه شهر و به خرید مسکن مهر روی بیاورند.

گفتنی است؛ افزایش تقاضا در شهرهای حومه‌ای موجب شده است که رشد قیمت مسکن در این مناطق بیشتر از شهرهای مرکزی باشد.

مطالعه بیشتر: مطلب «خرید ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر توسط یک دلال!» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…