قیمت‌های نجومی بانک‌ها برای خانه‌های خالی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید که بخش زیادی از خانه‌های خالی، متعلق به بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی است و قیمت کارشناسی آن به قدری بالاست که هیچ خریداری در مزایده برای آنها پیدا نمی‌شود.
مناطقه 22گانه تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از همشهری، قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشور به خانه های خالی متعلق به بانک ها اشاره کرد و گفت: قطعا اگر املاک مازاد به بازار تزریق شود، قیمت خانه کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه به قیمت مسکن اشاره می‌کند و عنوان می‌کند: معمولا در شش ماهه دوم مقداری بازار مسکن به تحرک می رسد که امسال نیز این اتفاق افتاده اما توقع ما بیش از این مقدار است.

خسروی افزود: به نظر می‌رسد هنوز بخش قابل توجهی از متقاضیان بالقوه در انتظار توافقات هسته‌ای هستند تا نسبت به خرید مسکن تصمیم بگیرند.

خانه های خالی متعلق به بانک ها

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است: ثباتی که در بازارهای طلا و ارز ایجاد شده با فاصله زمانی در بازار مسکن تاثیرگذار است، اما باید صبور باشیم. اگر قیمت دلار به محدوده ۲۵ هزار تومان برسد و در همان محدوده تثبیت شود مسلما قیمت مسکن کاهش خواهد یافت.

به گفته خسروی، دستاوردهای اخیر دولت مثل اجرای سند ۲۵ ساله با چین، انجام توافقات با روسیه یا روند بهبود مذاکرات هسته‌ای منجر به شکوفایی اقتصادی می‌شود و قطعا در آینده نه چندان دور آثار مثبتی را در پی دارد.

مطلب پیشنهادی:  آخرین وضعیت مسکن ملی کردستان

رییس اتحادیه مشاوران املاک در پایان به طرح احداث چهار میلیون واحد مسکونی توسط دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: وقتی یک دولتمرد می‌گوید من در چهار سال، چهار میلیون خانه می‌سازم باید این گفتمان را پرارزش ببینیم و حمایت کنیم.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت مسکن حباب تخلیه خواهد شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…