قیمت مسکن حباب تخلیه خواهد شد

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناس بازار مسکن گفت: مذاکرات برجام اگر به توافق منجر شود با کاهش انتظارات تورمی، سبب تخلیه حباب مسکن و کاهش قیمت‌ها می‌شود.
سرمایه گذاری در مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از بازار، قدیری – کارشناس بازار مسکن گفت: اگر ما در مذاکرات برجام به توافق برسیم سفته‌بازی‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که در دو سه سال گذشته در این بازار صورت گرفته به پایان می‌رسد.

قدیری افزود: طبق آمار بانک مرکزی، در دی ماه سال جاری ۹ هزار واحد مسکونی در شهر تهران به فروش رسیده است که در مقایسه با میانگین معاملات مسکن در ابتدای سال، رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

کارشناس بازار مسکن عنوان کرد: افرادی که در این بازار اقدام به معامله می‌کنند تقاضای مصرفی نیستند، بلکه در بخش تقاضاهای سرمایه‌ای هستند.

وی درخصوص وضعیت رونق بازار مسکن اظهار کرد: بازار معاملات مسکن از نیمه سال ۹۷ در وضعیت رکود قرار گرفته و میزان رکود سنگین و سنگین‌تر شده، به‌طوریکه همچنان در فاز رکود قرار داریم؛  البته شدت این رکود در مقایسه با سال گذشته مقداری کاهش پیدا کرده است، اما متوقف نشده است.

تاثیر مذاکرات مثبت برجام بر بازار مسکن

تاثیر مذاکرات مثبت برجام بر بازار مسکن

این کارشناس با بیان اینکه از آذر ماه سال جاری رشد قابل توجهی را در معاملات مسکن شاهد بوده‌ایم که تا دی ماه ادامه‌دار بوده، تصریح کرد: کسانی که خریداران سرمایه‌ای هستند و در بازار مسکن اقدام به سرمایه‌گذاری ملکی می‌کنند به متغیرهای مختلفی توجه دارند و بر اساس این متغیرها خرید خود را انجام می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:  احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان

در ادامه قدیری تاثیر نتایج مذاکرات مثبت برجام را اینگونه عنوان کرد: قیمت مسکن حباب بزرگی دارد، این حباب با نتایج مثبت مذاکرات برجام، تخلیه خواهد شد و قیمت مسکن کاهش می‌یابد.

در حال حاضر نرخ هر مترمربع مسکن در تهران به ۳۳ میلیون تومان رسیده است و اگر شرایط برجام به سمتی برود که باعث کاهش انتظارات تورمی شود، میانگین قیمت مسکن در تهران می‌تواند به کمتر از ۳۰ میلیون تومان در هر متر برسد و مثلا تا ۲۷ یا ۲۸ میلیون تومان نیز شاهد این کاهش قیمت باشیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اهمیت سن ساختمان به هنگام خرید خانه در تهران» در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. رضا

    9 بهمن 1400 در 12:32 ب.ظ

    قیمت مسکن توی تهران بهمن ماه ۱۴۰۰ باز افزایش داشته و همش کار خود این سازنده هاست که به مردم رحم نمیکنند.
    سمت منطقه ۲۱ الآن آقایان اسفندیاری و صابری و بیات و نادری از سازنده ها هستند که به شدت دارند همینطور قیمتها را بالا میبرند چرا کسی جلوی اینها را نمیگیره؟؟!!

    پاسخ

  2. فرهنگ

    9 بهمن 1400 در 8:20 ب.ظ

    چرت و پرت گفته کارشناس مربوطه….. از ۹۷ کجا در رکود بوده…؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …