آخرین وضعیت مسکن ملی کردستان

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
12 هزار متقاضی در مسکن ملی کردستان پایش شد
مسکن ملی کردستان

به گزارش دلتامگ و به نقل از مصطفی رضایی، معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان، حدود مجموع 87 هزار و 239 واحد مسکونی سهم برای مسکن ملی کردستان پیش‌بینی شده است.

مصطفی رضایی اظهار کرد: ثبت‌نام برای طرح اقدام ملی مسکن در 3 نوبت انجام و تعداد 12هزار و 500 نفر متقاضی پایش شده و واجد شرایط وجود دارد.

در شهر سنندج استان کردستان نیز در مناطق مختلف، اراضی لازم مد نظر قرار گرفته و افراد به ترتیب و براساس زمان واریز وجه در پروژه‌های مختلف در حال جانمایی است.

مسکن ملی کردستان

ورود به سامانه طرح اقدام ملی مسکن

رضایی افزود: در خصوص طرح جهش تولید یا مسکن ملی کردستان نیز طبق توافقات انجام شده در دوره‌های زمانی مختلف و برای شهرهای مختلف با توجه به تامین زمین که در هرشهر اتفاق خواهد افتاد. سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir باز شده و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند ثبت‌نام کنند.

در استان کردستان مطابق برنامه ریزی انجام شده و در گام اول در چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و شهر جدید چناره، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است.

وی با اشاره به ثبت نام تعداد 2 هزار 500 خانوار در این طرح گفت: اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش‌های لازم انجام خواهد شد و در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین و مستند به مصوبات شورای مسکن استان در مورخ 10 مهرماه امسال در بازه زمانی مختلف ثبت‌نام به عمل می‌آید.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه وشهرسازی کردستان گفت: از مجموع واحدهای در تعهد استان، بیش از یک‌هزار واحد باقیمانده است که از این تعداد 213 واحد خودمالک، 121 واحد در قالب تعاونی و 540 واحد نیز تفاهم نامه سه جانبه و 200 واحد نیز دارای مشکل حقوقی است.

مسکن ملی کردستان

سامانه ثبت نام مسکن ملی کردستان

وزارت راه و شهرسازی، محمد صدیق ثابتی گفت : طرح اقدام ملی به عنوان جدی‌ترین طرح تولید مسکن در دولت دوازدهم است. در این طرح تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار است که از این تعداد تولید ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، تولید ۱۰۰واحد به عهده بنیاد مسکن و تولید ۱۰۰ هزار آن نیز به عهده شرکت بازآفرینی در شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر است.

مطلب پیشنهادی:  نکات حقوقی فسخ قرارداد اجاره خانه

وی تاکید کرد : ثبت نام از متقاضیان بصورت سراسری و از طریق سایت www.tem.mrud.ir انجام خواهد شد و متقاضیان محترم از مراجعه حضوری به ادارات راه و شهرسازی خودداری نمایند. در ضمن برای دریافت آخرین اطلاعات از طرح مسکن ملی کردستان می‌توانید به سایت اداره کل راه و شهرسازی کردستان به آدرس Kurdistan.mrud.ir مراجعه فرمایید.

متراژ مسکن ملی سنندج

متقاضیانی که برای واحدهای مسکن ملی سنندج ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند با توجه به بودجه خود برای واحدهای 60 متر و بالاتر ثبت‌نام کنند.

پیگیری مسکن ملی سقز

مدیرعامل شرکت هیوالرد در مورد مشخصات پروژه سقز گفت: فاز یک نهضت ملی مسکن در سقز که توسط این شرکت اجرا می‌شود، شامل ۱۲۰۰ واحد مسکونی بوده که ۳۹ بلوک A دارای ۸ طبقه و ۷ بلوک B شامل ۵ طبقه می‌باشند.

هر بلوکA به طور متوسط شامل ۲۳۹۸۰ متر زیربنا بوده، که یک طبقه آن پارکینگ و انباری و ۷ طبقه هم مسکونی (۲۸ واحد، هر طبقه ۴ واحد) (در بلوک های B  هم یک طبقه پارکینگ و انباری و ۴ طبقه مسکونی با مشخصات بلوک های A) است.  هر بلوک ۲ آسانسور و ۲ راه پله دارد و زیربنای مفید هر طبقه ۹۳ تا ۹۵ متر می‌باشد. متقاضیانی که قصد ثبت نام مسکن ملی سقز را دارند نیز می‌توانند به سامانه ثمن وارد شده، و با تکمیل اطلاعات ثبت‌نام ود را تکمیل کنند.

پیشنهاد مطالعه: بازار مسکن پنت هاوس در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …