متوسط قیمت خانه در تهران چقدر است؟

2
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بیشترین میزان عرضه در بازار مسکن شهر تهران در مناطق ۱، ۲ و ۵ صورت می‌گیرد و به نظر می‌رسد با وجود عرضه بیش از تقاضا، قیمتها خیال پایین آمدن ندارد.
خانه های ۵۰ تا ۶۰ متر

به گزارش دلتا مگ به نقل از افکارنیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم قابل توجهی از واحدهای خالی عرضه شده به بازار در محله‌های سعادت آباد واقع در منطقه ۲، نیاوران، کامرانیه، اختیاریه، فرمانیه، زعفرانیه در منطقه ۱، پونک، جنت آباد و شهران در منطقه ۵ واقع شده است.

اگرچه مناطق ۵ و ۲ رتبه‌های اول و سوم تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند، اما سهم منطقه ۱ از معاملات چندان بالا نیست و جایگاه دهم را در شهر تهران دارد. این موضوع نشان دهنده فاصله گرفتن قیمت مسکن در منطقه شمیران با توان متقاضیان است.

مطابق آمار آذرماه امسال متوسط قیمت خانه در تهران در منطقه ۱ حدود ۶۹ میلیون تومان در هر متر مربع، منطقه ۲ معادل ۵۰ میلیون و ۴۳۸ هزار تومان و منطقه ۵ به میزان ۳۹ میلیون  ۸۲۳ هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

از طرف دیگر دو منطقه ۱۰ و ۴ که رتبه‌های دوم و چهارم را در تعداد معاملات آذر ماه امسال داشتند با روند کاهشی عرضه مواجه شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش تصویری پخت خورش ریواس به روش کُردی

در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰ فقط ۲۴۹۱ پروانه ساختمانی در شهر تهران صادر شده که از افت ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ حکایت دارد.

آمار غیررسمی نشان می‌دهد که متوسط قیمت خانه در تهران از متری ۳۲.۹ میلیون تومان در آذرماه ۱۴۰۰ به ۳۳.۷ میلیون تومان در دی ماه رسیده که از افزایش ۲.۵ درصدی حکایت دارد.

طبق اعلام بانک مرکزی، در آذرماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۸ و ۲۱.۱ درصد افزایش یافته است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب«طرح جدید دولت برای کنترل اجاره‌بها» در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. صادق

    5 بهمن 1400 در 10:20 ب.ظ

    قیمت‌هایی که بانک مرکزی اعلام میکند عمدا غلط است و نوعی قیمت سازی است چون یکی از اصلی‌ترین سوداگران مسکن بانکها هستند با این آمارهای غلط در پی بازار گرمی است که این مطلب را بارها رییس اتحادیه املاک گوش زد کرده است

    پاسخ

    • گلریز مرادیانی

      6 بهمن 1400 در 3:16 ب.ظ

      سلام
      ممنون از نظر شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …