دلالان در بالا بردن قیمت مسکن چه نقشی داشتند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس بازار مسکن اعلام کرد: طی دو سال اخیر با توجه افزایش انتظارات تورمی، دلالان در این مدت با خرید و فروش‌های صوری با یکدیگر، بدون اینکه معامله‌ای انجام شود، قیمت‌ها را بالا می‌بردند.
خرید و فروش‌ مسکن صوری

به گزارش دلتا مگ به نقل از فرارو، احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن به نحوی تهیه مسکن از دو طریق اشاره می‌کند و می‌گوید: در مرحله اول افراد با مراجعه به بنگاه‌های معاملاتی، از واحد‌ها بازدید می‌کنند، روش دوم از طریق فضای مجازی است.

وی در ادامه گفت: در طی سالیان متمادی، این بالا بردن قیمت مسکن به شکلی تدریجی توسط دلالان مسکن اتفاق افتاده و به مرور باعث شده قیمت مسکن طی این یک دهه بیش از ۱۰ برابر شود.

خرید و فروش‌ صوری مسکن توسط دلالان

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به یکی از شیوه‌های دلالان برای افزایش قیمت مسکن، اضافه کرد: طی دو سال اخیر با توجه افزایش انتظارات تورمی، دلالان در این مدت با خرید و فروش‌های صوری با یکدیگر، بدون اینکه معامله‌ای انجام شود، قیمت‌ها را بالا می‌بردند، به نوعی می‌توان گفت، با این اقدام دلال‌ها، بازار مسکن قفل شد و این رکود تاکنون ادامه داشته است.

دفتر اقتصاد مسکن

سرحدی خاطرنشان کرد: کوتاه کردن دست دلالان مسکن از روند خرید و فروش خانه در سراسر ایران می‌تواند یکی از راهکار‌های مهم در کنترل قیمت تمام شده مسکن و حتی کاهش قیمت آن باشد.

مطلب پیشنهادی:  هجوم خریداران سرمایه‌ای، نتیجه 30 سال حباب مسکن

وی معتقد است در صورتی که توافق هسته‌ای دوباره امضا شود، به تبع آن انتظارات تورمی کاهش خواهد یافت و این موضوع ترمز رشد قیمت مسکن را خواهد کشید. بنابراین می‌توان انتظار داشت که قیمت مسکن با افت روبرو شود.

او با تاکید بر اینکه در صورت به نتیجه نرسیدن برجام، به طور قطع قیمت مسکن با افزایش مواجه خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت عدم احیای برجام ما با یک موج تورمی شدید مواجه خواهیم بود.

مطالعه بیشتر: مطلب «پیش‌فروش آپارتمان در اصفهان جان گرفت» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …