حذف متقاصیان از چرخه دریافت وام ودیعه مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بانک‌های عامل همچنان در پرداخت وام ودیعه مسکن سختگیری کرده و بسیاری از متقاضیان را از چرخه دریافت وام خارج می‌کنند.
تسهیلات بخش مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی، طی مکاتبه با بانک مرکزی جهت تسهیل پرداخت وام ودیعه مسکن،‌ اعلام شد که به زودی مشکل کُندی پرداخت برای متقاضیان وام ودیعه برطرف خواهد شد.

محمود محمودزاده اظهار کرد: ثبت نام متقاضیان وام ودیعه مسکن همچنان ادامه دارد و در صورت تصویب ستاد ملی کرونا، قراردادهای نیمه دوم سال نیز مشمول این وام خواهند شد.

محمودزاده همچنین یادآور شد: تامین وام ودیعه نیز جزو نظام داخلی بانکهاست؛ برای این منظور نیز با بانک مرکزی مکاتبه ای داشته ایم و درخواست کردیم تعدیل را انجام داده تا حداقل ضمانت های لازم از متقاضیان اخذ شود.

 عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران اظهار کرد: مشمولان وام ودیعه مسکن عموما از اقشار کم درآمد جامعه بوده که متاسفانه برای دریافت این وام با مشکلات مختلفی رو برو می‌شوند.

وی افزود:‌ اکثر بانک‌ها تنها اجاره‌نامه‌هایی را معتبر و مناسب دریافت وام می‌دانند که در نیمه اول سال ثبت شده باشد و با این روش بخش عمده از متقاضیان را از چرخه دریافت وام حذف می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  دلتا؛ مکانی قابل اطمینان برای ثبت آگهی ملکی

یکی از عوامل اصلی نابسامانی در بازار اجاره نحوه فعالیت دفاتر مشاوران املاک است، از این رو برای کنترل بازار اجاره باید ساختار عملکرد مشاوران املاک مورد بازبینی قرار گرفته و نقش مشاوران املاک را در قیمت‌سازی و دامن زدن به افزایش قیمت‌ها حذف شود.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: هیچ مسئولیتی برای بنگاه‌های معاملاتی در قبال دریافت حق الزحمه تعیین نشده و آنها تنها ثبت کننده معاملات هستند که در دفاتر ثبت اسناد هم امکان‌پذیر بوده و هیچ نقش و مسئولیتی در اختلافات میان موجر و مستاجر، احراز هویت مالکان، خریداران، وضعیت و کیفیت ملک و زمین ندارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چرا از دلالان مسکن مالیات نمی‌گیرند؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …