لزوم تأمین منابع مالی صندوق ملی مسکن در بودجه ۱۴۰۱

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی به لزوم تأمین منابع مالی لازم برای صندوق ملی مسکن در بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد.
منابع مالی صندوق ملی مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۱ دی ماه) عنوان کرد: تأمین زمین از موضوعات جدی در دستور کار سه ماه گذشته این وزارتخانه بوده است، که باعث شده که امروز در وضعیت خوبی در حوزه تأمین زمین باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علیرغم اینکه نتوانستیم از قانون جهش تولید مسکن برای بازگرداندن زمین‌های دولتی استفاده کنیم، اما امروز برای ساخت دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده که تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود.

قاسمی با اظهار به اینکه قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شده و آماده اجرا است، خاطرنشان کرد: اما برای تأمین منابع صندوق ملی مسکن ابهامات جدی وجود دارد.

منابع مالی صندوق ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در پیش‌بینی منابع لازم برای تامین مالی صندوق ملی مسکن آمده است، از فروش املاک وزارت راه و شهرسازی تأمین شود؛ بنابراین ما به دنبال این هستیم که املاک و زمین‌های قابل فروش برای پشتیبانی از نهضت ملی مسکن فروخته شده و درآمد آن در صندوق گذاشته شود، اما برای اجرای این قانون برای مدت زمان کوتاه نمی‌توان تنها از این طریق اقدام کرد.

مطلب پیشنهادی:  چرا تورم مسکن افزایش یافت؟

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید به اینکه تأمین منابع صندوق ملی مسکن یک موضوع مالیاتی است، تصریح کرد: اما آنچه به زمین و مسکن برمی‌گردد، بر اساس آنچه تفسیر شده دارای ابهاماتی است که باید برطرف شود، چرا که در سال ۱۴۰۱ اجرای پروژه بزرگی را در دستور کار داریم که هم پیشران اقتصاد کشور و هم ایجاد اشتغال می‌شود بنابراین باید به سرعت این چرخه را به حرکت درآوریم.

عضو کابینه دولت سیزدهم در پایان بیان کرد: دولت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن اهتمام جدی داشته و شخص رئیس جمهور نیز روزانه پیگیر این موضوع هستند، بنابراین لازم است تأمین منابع لازم برای آن در بودجه ۱۴۰۱ مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم در پایان دولت عدد پیش‌بینی شده در این قانون را محقق کنیم.

مطالعه بیشتر: مطلب «مجردها برای نام نویسی مسکن حمایتی صبور باشند» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …