تورم بازار مسکن در شمال تهران نزدیک به صفر است

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت خانه در سه منطقه‌ی شمالی شهر تهران از اسفند سال گذشته تاکنون در یک محدوده قیمتی مشخصی حرکت کرده است
مناطق مرکزی شهر تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، تورم مسکن در شمال تهران بخصوص در دو منطقه آن، در حالی نزدیک صفر و منفی بوده که طی ۹ ماه گذشته قیمت خانه در شهر تهران به طور متوسط ۷.۶ درصد افزایش داشته و از میانگین ۳۰.۲ میلیون تومان در هر متر مربع به ۳۲.۵ میلیون تومان رسیده است.

علت اصلی رشد ۴.۷ درصدی قیمت مسکن منطقه ۲ در مقایسه با مناطق ۱ و ۳ می‌تواند رتبه بالای آن در تعداد خرید و فروش‌ها باشد. به دلیل رشد سنگین قیمت‌ها و پر شدن ظرفیت بازار مسکن در شمال شهر تهران تورم بازار مسکن در این مناطق طی ۹ ماه گذشته نزدیک به صفر بوده است.

آمار نشان می‌دهد با وجود نوسانات ماهیانه، رشد قیمت مسکن طی ۹ ماه گذشته در مناطق ۱، ۲ و ۳ نزدیک به صفر بوده است. مناطق مذکور از اسفند پارسال تا آذر امسال به ترتیب رشد ۰.۵ درصد، ۴.۷ درصد و ۲- درصد را به ثبت رسانده‌اند.

تحلیل تورم بازار مسکن در شمال تهران

تحلیل تورم بازار مسکن در شمال تهران

منطقه ۱ شهر تهران که عنوان گرانترین محدوده پایتخت را یدک می‌کشد، متوسط قیمت هر متر مسکن را دارد و از سوی دیگر در منطقه ۳ نیز تورم نقطه به نقطه مسکن منفی شده که حدود ۲ درصد منفی شده است.

مطلب پیشنهادی:  فردی در پایتخت 2 هزار سند مالکیت آپارتمان دارد

قیمت هر متر خانه در منطقه ۲ که اسفندماه پارسال به طور میانگین ۴۸.۱ میلیون تومان بود، آذرماه امسال به ۵۰.۴ میلیون تومان رسید که افزایش ۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

از بین این مناطق فقط منطقه ۲ جزو مناطق پرمعامله محسوب می‌شود که آذر امسال با ۸۲۹ فقره رتبه سوم از نظر تعداد معاملات را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داد.

مهمترین علت رکود بازار مسکن در شمال تهران به عرضه بیش از تقاضا مربوط می‌شود که باعث ایجاد حجم قابل توجهی واحد مسکونی خالی از سکنه در مناطق ۱ تا ۳ شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «گلایه مجلس از تاخیر در اجرای مالیات بر خانه های خالی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…