سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان ساخته خواهد شد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون عمرانی استانداری اصفهان: هم اکنون خانه‌های خالی بسیاری در سطح استان وجود دارد که بدلیل خلاء‌های قانونی رها شده و بلااستفاده مانده است.
۵۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مهران زینلیان معاون عمرانی استانداری اصفهان، سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان ساخته خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: مطابق نیاز استان و در راستای ساخت مسکن برای محرومان، ۵۰ هزار واحد مسکونی در سال تولید می‌شود. در همین راستا از ظرفیت شهر‌های جدید و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و بافت‌های میانی نیز استفاده خواهد شد.

زینلیان گفت: هنوز مصوبات قانونی برای احصاء واحد‌های خالی در اختیار نداریم و از تعداد افراد ثبت نام شده حدود ۱۰ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافته مسکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز گفت: در چهار سال آینده ساخت ۲۰ هزار و ۵۲ مسکن استیجاری، ۴۵ هزار و ۹۷۹ مسکن توسط بخش خصوصی و ۳۴ هزار و ۴۸۴ واحد مسکونی در محلات با هدف بازآفرینی در دستور کار ماست.

علیرضا قاری القران گفت: از آنجایی که متقاضیان مسکن ملی شهر اصفهان باید واحد خود را از بهارستان و شاهین شهر انتخاب می‌کردند بنابراین ۱۴۸ هکتار زمین به شاهین شهر ملحق شده که تاکنون ۱۱ هزار نفر برای آن ثبت نام کرده اند و برای بهارستان نیز الحاق ۳۰۰ هکتاری زمین را در برنامه خود داریم.

مطلب پیشنهادی:  ثبت نام مردان مجرد در طرح جهش تولید مسکن

طرح بزرگ و ملی تولید مسکن با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور در دست اجراست که سهم استان اصفهان از آن ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اقساط طرح نهضت ملی مسکن متناسب با تورم است» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…