کاهش قیمت مسکن در گرو نتیجه برجام

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناسان بازار مسکن معتقدند، اگر مذاکرات هسته‌ای در وین به نتیجه برسد و تحریم‌ها برداشته شود، بازار مسکن نیز می‌تواند در صورت احیای برجام، کاهش قیمت قابل توجه‌ای را تجربه کند.
مذاکرات هسته ای

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن معتقد است که این روز‌ها بازار مسکن چشم انتظار تعیین تکلیف مذاکرات وین است،

او می‌گوید: با توجه به اخباری که طی یک ماه اخیر از مذاکرات هسته‌ ای در وین مخابره شده در مجموع می‌توان گفت که بازار‌ها افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند و در این رابطه بازار مسکن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طی این مدت با رشد همراه بوده است.

این کارشناس حوزه مسکن عنوان می‌کند که در حال حاضر بسیاری از خریداران در حال حاضر منتظر توافق هسته‌ای و اجرای آن هستند تا قیمت مسکن با کاهش روبرو شود، این در حالی است که فروشندگان علی‌رغم اینکه فایل‌های خود را در بازار عرضه کرده‌اند، به دلیل نبود مشتری در بازار واحد آن‌ها به فروش نرفته است.

مذاکرات هسته‌ ای

او معتقد است که با توجه به اتفاقاتی که طی دو، سه روز اخیر در رابطه با توافق ایران و آژانس و همچنین خروجی مذاکرات وین، می‌توان امیدوار بود که دو طرف به توافق دست پیدا کنند که در چنین صورتی می‌توان امیدوار بود که قیمت‌ها در بازار مسکن با کاهش روبرو شود.

بر اساس گفته وی، اگر واقعاً گشایشی حاصل شود، بر سر مسائل اساسی در یک بازه بلندمدت، آن زمان می‌توان انتظار داشت که قیمت مسکن نسبت به افزایشی که طی این چهار سال اخیر رخ داده حداقل با کاهش ۱۰۰ درصدی روبرو شود، اما اگر قرار باشد یک توافق موقت یا محدود حاصل شود، این موضوع تاثیر چندانی بر روی بازار مسکن نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:  ممنوعیت خرید و فروش سیمان خارج از بورس کالا

این کارشناس تاکید کرد: اما اگر قرار باشد مذاکرات هسته‌ ای به نتیجه نرسد با افزایش انتظارات تورمی قیمت‌ها نیز اصطلاحا پرواز خواهد کرد و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد، این قضیه تنها مختص به بازار مسکن نیست.

سرحدی در پایان گفته خود اضافه کرد: در حال حاضر اقتصاد ایران بسیار شکننده شده و با هرگونه تلنگری با نوسان مواجه خواهد شد، بنابراین باید دو طرف تلاش کنند تا به یک توافق حاصل شود تا بازار‌های سرمایه‌ای ایران ایران کنترل شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «سنگ‌اندازی بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…