تسهیلات مسکن به گرانی دامن زد

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر آژانس 44 دلتا با بیان اینکه تسهیلاتی که برای مسکن داده شد نه تنها به کاهش قیمت مسکن کمکی نکرد، بلکه منجر به افزایش قیمت مسکن شد.
کاهش قیمت مسکن

شهرام نادری مدیر آژانس 44 دلتا در گفتگو با خبرنگار «مجله ملکی دلتا» با بیان اینکه شناسایی خانه های خالی تاثیری در بازار مسکن نخواهد داشت، بیان کرد: بستن مالیات بر خانه های خالی تنها منبع درآمدی برای دولت خواهد بود و منجر به کاهش قیمت مسکن نخواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: برای مثال فردی که 4 واحد خانه خالی دارد و قصد فروش و یا اجاره را ندارد؛ اگر بر فرض قرار است سالی 10 میلیون تومان مالیات بدهد، در زمان فروش و یا اجاره هزینه مالیاتی که پرداخت کرده است را روی قیمت خانه خودش خواهد کشید و این موضوع در نهایت تنها به افزایش تورم دامن خواهد زد.

نادری با بیان اینکه امسال میزان اجاره بها توسط دولت 25 درصد اعلام شد، اما اجرایی نشد، گفت: این این موضوع حتی هزینه‌های بسیاری برای دولت در پی داشت. شما اکنون اگر به شوراهای حل اختلاف مراجعه کنید مشاهده می‌کنید که درصد بالایی از دعاوی که به کار سیستم قضایی کشور اضافه شده است مربوط می‌شود به اختلاف بین مالک و مستاجر.

کاهش قیمت مسکن

مدیر آژانس 44 دلتا با بیان اینکه اقتصادی بیمار از تمام عوامل پیرامون تاثیر می‌گیرد، ابراز کرد: برای مثال زمانی که بانک مرکزی وام ازدواج را از 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش می‌دهد، هزینه اجاره بها افزایش پیدا می‌کند که این موضوع نشان از اقتصاد بیمار دارد.

مطلب پیشنهادی:  رکورد فروش مسکن در تهران

وام مسکن قیمت مسکن را کاهش نداد

وی افزود: در واقع این وام‌‍‌ها نباید تاثیر منفی در قیمت‌ها بگذارد؛ این وام‌ها باید قیمت‌ها رو ثابت نگه دارد و یا به صورت خوشبینانه باید قیمت‌ها را پایین‌تر بیاورد، اما به دلیل اقتصاد بیماری که وجود دارد تمام عوامل منجر به افزایش قیمت مسکن می‌شود.

نادری با بیان اینکه به 6 ماهه اول سال «فصل اجاره» گفته می‌ شود، بیان کرد: در سال گذشته در همین مقطع زمانی ما در روز نزدیک به 8 قرارداد اجاره داشتیم اما امسال این رقم بسیار اندک بود و فصل اجاره بی رونقی را پشت سر گذاشتیم.

مطالعه بیشتر: مطلب «طی 2 ماه آینده مسکن گران می‌شود» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…