لنگر اقتصاد کلان در گرو ساخت مسکن است

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، تأمین مالی ساخت مسکن را جذاب کرده است و به همین دلیل پروژه‌های بزرگ ساخت مسکن مشکلی بابت تأمین مالی ندارد.
اقتصاد کلان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از حسین درودیان کارشناس اقتصاد مسکن، توسعه عرضه مسکن شهری فراتر از اینکه نقش لوکوموتیو را ایفا می‌کند، می‌تواند لنگر اقتصاد کلان هم باشد.

حسین درودیان ضمن اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های بزرگ ساخت مسکن گفت:  اگر واقعاً چنین کاری شدنی بشود لنگر سرمایه اجتماعی هم می‌تواند بشود و انتظارات کلی درباره اقتصاد چرخش می‌کند و به سمت مثبتی می‌رود.

وی افزود: وضعیت دسترسی به مسکن مردم به نحوی است که ایجاب می‌کند دولت در این زمینه ورود کند و پروژه‌های بزرگ ساخت مسکن را در دستورکار قرار دهد.

درودیان در ادامه افزود: اما در تأمین مالی چنین طرحی باید متنوع سازی در دستورکار قرار بگیرد و نظام بانکی با محدودیت‌هایی که دارد، بخشی از این تأمین مالی را به عهده بگیرد.

مدرس دانشگاه با اشاره به سود ده بودن ساخت مسکن گفت: در حال حاضر قیمت مسکن در کشور بالا رفته و این مسئله یک فرصت برای تأمین مالی پروژه‌های ساخت مسکن است. این سوددهی موجب می‌شود بتوان از روش‌های متنوعی برای آن تأمین مالی کرد.

مطلب پیشنهادی:  اقتصاد مسکن در سال جدید به کدام سمت می‌رود؟

کارشناس اقتصاد مسکن در پایان خاطر نشان کرد: همچنین لازم است پروژه‌ها به نحوی تعریف شود که سرمایه اختصاص داده شده به آن بازگشت پذیر باشد. اگر پروژه‌های ساخت گسترده مسکن به درستی طراحی شود، تأمین مالی آن نمی‌تواند به عنوان یک مشکل مطرح شود و بالاخره مشکل آن رفع می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مانع بزرگ بر سر راه تحقق ساخت مسکن روستایی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …