نوسازی 300 هزار واحد مسکونی فرسوده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هم‌اکنون حدود ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشور را بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهند
واحد مسکونی فرسوده

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی، شرکت بازآفرینی شهری ایران طی دو سال ۳۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده را نوسازی خواهد کرد.

رستم قاسمی گفت: در بخش مسکن که یکی از مأموریت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است از تجربه‌های متعدد در ساخت مسکن از جمله مسکن مهر و مسکن ملی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم را در برنامه قرار داده است، استفاده می‌شود.

قاسمی حجم تولید مسکن در نهضت ملی را حجم بزرگی برشمرد و افزود: هم‌اکنون میزان پیش‌بینی شده برای تولید مسکن و اجرای نهضت ملی مسکن حجم بزرگی است که با برنامه‌ریزی این کار در حال عملیاتی شدن است.

وی یادآور شد: در قانون جهش تولید مسکن تسهیلات خوبی نیز پیش‌بینی شده و در این ساختار که ریاست آن برعهده رئیس‌جمهور قرار دارد، اختیاراتی نیز در حوزه مسکن به وزارت راه و شهرسازی داده شده است. امیدواریم با این مجموعه اقدامات به تولید مسکن سرعت بدهیم و مشکل مردم را در حوزه مسکن حل کنیم.

بازآفرینی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۲ سال

بازآفرینی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۲ سال

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازآفرینی اعلام کرد: بازآفرینی شهری یکی از مأموریت‌های اصلی وزارتخانه است که برای آن برنامه‌هایی تدوین شده است.

هم‌اکنون حدود ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشور را بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهند که بخش عمده‌ای از جمعیت کشور نیز در این بافت‌ها ساکن بوده و بنا به دلایل متعدد از جمله مهاجرت و اشتغال و سایر دلایل در حال افزایش است.

مطلب پیشنهادی:  کدام خانه‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بازآفرینی شهری و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی نیازمند اعتبار فراوانی است، توضیح داد: اگرچه منابعی که مورد انتظار اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های هدف است از روش‌های معمول قابل تأمین نیست اما با اراده می‌توان این مسیر را پیمود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری این مطلب که توزیع کار و نوسازی در اجرای طرح بازآفرینی در دو گام ۲ ساله انجام خواهد شد، اعلام کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران طی دو سال ۳۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده را در محلات هدف بازآفرینی با زمانبندی اجرایی و عملیاتی خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه پرداخت سالانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به بخش مسکن توسط بانک مرکزی به تمامی بانک‌ها ابلاغ شده و بانک‌ها مکلف به پرداخت آن هستند، اعلام کرد: امیدوار هستیم نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده توسط شرکت بازآفرینی شهری آغاز شود و طبق زمان بندی پیش برود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «افزایش قیمت بازار مصالح ساختمانی در ماه های آینده» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…