با ۵ مکمل رنگ سبز در دکوراسیون منزل آشنا شوید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سبز یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در دکوراسیون منزل است. اما چگونگی ست کردن آن با سایر رنگ‌ها اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب با ۵ مکمل رنگ سبز در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.
مکمل رنگ سبز در دکور منزل

سبز نماد طبیعت است و جلوه‌ای آرام‌بخش به فضاهای مختلف می‌بخشد. استفاده از این رنگ در دکوراسیون منزل، بسیار ایده خوبی است. در این مطلب از دلتامگ با ۵ مکمل رنگ سبز آشنا می‌شوید که در کنار این رنگ بسیار زیبا دیده می‌شوند.

مکمل رنگ سبز چیست؟

ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل موضوع بسیار مهمی است. در هر شرایطی باید به هارمونی و هماهنگی رنگ‌ها با یکدیگر دقت داشته باشیم. با شناخت مکمل رنگ‌ها می‌توانیم بهترین ترکیب رنگی را در دکوراسیون منزل خود داشته باشیم. در ادامه رنگ‌هایی را معرفی می‌کنیم که به عنوان مکمل رنگ سبز در دکوراسیون منزل شناخته می‌شوند.

مکمل رنگ سبز در دکور منزل

ترکیب رنگ سبز و سفید

سفید یک رنگ زیبا و همه‌پسند است و در دکوراسیون منزل به عنوان بهترین مکمل رنگ سبز شناخته می‌شود. در واقع سبز و سفید ترکیبی برنده برای دکوراسیون فضاهای مختلف منزل است. برای مثال در آشپزخانه می‌توانیم از کابینت با دو رنگ سبز و سفید استفاده کنیم و با این تضاد رنگی جالب، فضایی متنوع به وجود بیاوریم.

در فضای پذیرایی نیز به همین ترتیب می‌توانیم رنگ مبلمان را با پرده ست کنیم. یا دیوارها را به رنگ سبز و سفید رنگ‌آمیزی کنیم. ترکیب رنگ سبز و سفید در اتاق خواب نیز بسیار جذاب است. می‌توانیم دیوارها را به رنگ سبز روشن دربیاوریم و با انتخاب پرده و روتختی به رنگ سفید، در فضا تنوع ایجاد کنیم.

مکمل رنگ سبز در دکور منزل

ترکیب رنگ سبز و صورتی

در دایره رنگی ایتن، قرمز به عنوان مکمل رنگ سبز شناخته می‌شود. اما برخی از طیف‌های رنگ سبز در کنار صورتی جلوه‌ای جذاب دارند. برای مثال ترکیب رنگ سبز کله غازی در کنار صورتی، دکوراسیون خانه شما را به شدت متحول می‌کند.

این ترکیب رنگی برای پذیرایی و اتاق خواب بهترین گزینه است. می‌توانید مبلمان سبز خود را با کوسن و شال مبل به رنگ صورتی تزیین کنید. و یا روی دیوارها ترکیبی از این دو رنگ جذاب داشته باشید.

مکمل رنگ سبز در دکور منزل

ترکیب رنگ سبز و زرد

سبز در کنار زرد، جلوه‌ای درخشان پیدا می‌کند. این ترکیب رنگی بسیار مدرن و جوان پسند است. رنگ سبز از ترکیب رنگ آبی و زرد به وجود می‌آید. هر چه میزان رنگ زرد بیشتر باشد، در کنار زرد روشن زیباتر به نظر می‌رسد. همچنین سبز با میزان آبی بیشتر، در کنار زرد پررنگ جلوه بی‌نظیری دارد.

مطلب پیشنهادی:  این مدل مبلمان با هر دکوری هماهنگ می‌شوند

این ترکیب رنگی برای خانه‌های کوچک انتخاب خوبی است و باعث می‌شود خانه شما بزرگتر نشان داده شود. همچنین به راحتی می‌توانید سبز و زرد را با وسایل چوبی منزل ست کنید.

مکمل رنگ سبز در دکور منزل

ترکیب سبز و قهوه‌ای

رنگ سبز در کنار قهوه‌ای یادآور جنگلی سبز و انبوه درختان است. از این جهت می‌توانیم قهوه‌ای را به عنوان مکمل رنگ سبز در دکوراسیون منزل معرفی کنیم.. می‌توانید این ترکیب رنگی را با استفاده ار مبلمان چوبی یا انواع دیوارپوش چوبی در منزل خود ایجاد کنید.

برای مثال می‌توانید یک ست مبلمان چوبی با پارچه سبز را برای نشیمن خود انتخاب کنید و دیوارپوش یا کاغذ دیواری پشت تلویزیون شما طرح چوب داشته باشد. همچنین می‌توانید کف خانه خود را با پارکت یا پارکت لمینت به رنگ قهوه‌ای بپوشانید و یک یا چند دیوار را با رنگ سبز رنگ‌آمیزی کنید.

مکمل رنگ سبز در دکور منزل

ترکیب سبز و بنفش

برخی از انواع طیف‌های سبز و بنفش در کنار هم جلوه‌ای بی‌نظیر دارند. این ترکیب رنگی برای مبلمان پذیرایی بسیار جذاب است. می‌توانید یک مبلمان سبز را با کوسن و شال مبل به رنگ بنفش تزیین کنید و یا یک مبل میزبان یا پاف جلو مبلی به رنگ بنفش داشته باشید.

در اتاق خواب نیز می‌توانید دیوار را با ترکیب بنفش و سبز رنگ‌آمیزی کنید و یا این ترکیب رنگ را برای پرده و روتختی خود در نظر داشته باشید. رنگ بنفش بادمجانی در کنار سبز روشن بسیار زیبا دیده می‌شود.

مکمل رنگ سبز در دکور منزل

سخن پایانی

ترکیب درست رنگ‌ها و رعایت هماهنگی بین آن‌ها در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. اگر با طیف رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها آشنایی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم به صورت شهودی آن‌ها را با هم ست کنیم. در این مطلب با ۵ مکمل رنگ سبز در دکوراسیون منزل آشنا شدید. اگر دوست دارید یک خانه سبز و پرجنب و جوش داشته باشید، یکی از این ترکیب‌ها را امتحان کنید.

تعداد کلمات مطلب: 671

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزئین خانه با گل‌ های آپارتمانی ، طبیعت را به خانه بیاورید

گل‌های آپارتمانی نه تنها به خانه شما طراوت و زیبایی می‌بخشند، بلکه فواید بسیاری برای سلامت…