۷ راز دکور خانه مرتب و دلنشین

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چطور خانه مدرن ما همیشه مرتب و خلوت به نظر برسد؟ در این مطلب راهکارهایی برای دکور خانه مرتب و دلنشین ارائه شده است.
دکور خانه خلوت و دلنشین

خانه‌های امروزی اکثراً فضای کمی دارند و با کمی بی‌دقتی، شلوغ و نامرتب به نظر می‌رسند. در این مطلب از دلتا مگ، شما را با ۷ راز دکور خانه آشنا می‌کنیم تا همیشه خانه‌ای مرتب و دلنشین داشته باشید.

رازهای دکور خانه خلوت و دلنشین

راهکارهایی برای مرتب نشان دادن خانه‌های کوچک وجود دارد که با انجام آن‌ها خانه شما همیشه خلوت و مرتب نشان داده می‌شود. برای مثال می‌توانیم به ایجاد کمد دیواری مدرن در اتاق خواب و فضای پذیرایی اشاره کنیم.

در ادامه ایده‌های بیشتری برای دکور خانه خلوت و مرتب ارائه شده است.

۱ـ ساخت کمد دیواری و قفسه به تعداد لازم

دیوارهای خانه محل مناسبی برای ساخت قفسه و کمد دیواری هستند. قفسه‌ها می‌توانند باز یا در دار طراحی شوند. می‌توانید گلدان و مجسمه‌های زیبایی را برای دکوراسیون خانه در این قفسه‌ها قرار دهید و در بخش اعظم آن‌ها که در معرض دید نیستند، لوازم اضافی را نگهداری کنید.

داخل کمد دیواری می‌توانید انواع تخت خواب و میز تاشو را تعبیه کنید تا فضای شما باز و خلوت به نظر برسد.

کمد دیواری برای دکور خانه

۲ـ استفاده از کنج دیوارها

کنج دیوارها محل مناسبی برای ساخت قفسه و کمد هستند. می‌توانید حتی با قرار دادن مبلمان و المان‌هایی برای دکور خانه، فضایی مرتب و دنج برای نشیمن ایجاد کنید.

۳ـ آشپزخانه مطبخ دار

آشپزخانه مطبخ دار بهترین ایده برای دکوراسیون خانه مرتب و دلنشین است. شما می‌توانید فضایی را به عنوان آشپزخانه کثیف یا مطبخ، دور از دید در نظر بگیرید و آشپزخانه اصلی را مرتب و شکیل در معرض دید قرار دهید. به این ترتیب فضای خانه شما بسیار لوکس و مرتب به نظر می‌رسد.

فضای مطبخ آشپزخانه نیاز به قفسه‌بندی و کابینت جداگانه دارد تا ظروف و وسایل بزرگ را در آن نگهداری کنید. به این ترتیب آشپزخانه اصلی می‌تواند فقط به عنوان پذیرایی از مهمان و اهالی منزل استفاده شود.

۴ـ پنهان کردن انواع سیم و کابل

فضای پشت مانیتور و تلویزیون، با سیم‌های در هم و نامرتب، منظره‌ای زشت ایجاد می‌کند. شما می‌توانید انواع سیم و کابل را داخل داکت قرار دهید و به این ترتیب دکور خانه را بسیار مرتب و شیک جلوه دهید.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین مدل‌های جزیره آشپزخانه 2024

۵ـ استفاده از نظم دهنده‌ها

فضای کمد و کابینت‌های جدید و مدرن به خوبی تفکیک شده است و شما می‌توانید لوازم مختلف را به راحتی داخل آن‌ها قرار دهید. اما کابینت‌ها و کمدهای قدیمی با کمی بی‌دقتی، نامرتب به نظر می‌رسند. می‌توانید با استفاده از لوازم نظم‌دهنده، داخل کمد و قفسه‌ها را مرتب کنید.

داکت یک قوطی مکعبی شکل است که یک طرف آن باز است. این قوطی به صورت متری به فروش می‌رود و ابعاد متنوعی دارد. داکت در خانه‌های قدیمی که لوله‌کشی روکار دارند هم برای پوشاندن لوله‌ها بسیار کاربردی و مفید است.

۶ـ استفاده از فضاهای فراموش‌شده

برخی از فضاها در خانه بی استفاده باقی می‌مانند و به آن‌ها کم‌توجهی می‌کنیم. در حالی که از همین فضاها می‌توانیم برای دکور خانه استفاده بهینه داشته باشیم. برای مثال می‌توانیم کمد یا انباری رها شده را به درستی قفسه‌بندی کنیم و داخل آن‌ها میز و تخت تاشو قرار دهیم.

با استفاده از فضای زیر پله و شیروانی هم می‌توانید انباری قفسه‌بندی شده و منظم برای نگهداری لوازم بزرگ و جاگیر داشته باشید.

استفاده از فضای زیر پله

۷ـ استفاده از مبلمان تاشو و چندمنظوره

می‌توانیم با استفاده از مبلمان تاشو، از فضای خانه استفاده بهینه داشته باشیم و آن را مرتب و خلوت نشان دهیم. انواع میز تحریر، میز آرایش، میز ناهارخوری و تخت خواب تاشو در خانه قابل اجرا است. بسته به نیازتان می‌توانید در بخش‌های مختلف منزل این لوازم را داشته باشید.

مبلمان فضای نشیمن و پذیرایی قابلیت استفاده به عنوان پارتیشن را دارند. همچنین درون برخی از میزهای قهوه‌خوری و دسته‌های مبل، می‌توانیم فضایی برای ذخیره‌سازی داشته باشیم.

سخن پایانی

با راهکارهایی که در این مطلب برای دکور خانه معرفی کردیم، می‌توانید خانه‌ای مرتب و دلنشین داشته باشید. ایده‌های خلاقانه انتهایی ندارند و شما می‌توانید به هر شکل که بخواهید چیدمان خانه خود را انجام دهید.

تعداد کلمات مطلب: 644

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    21 مهر 1402 در 11:49 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان پذیرایی مربعی مدرن، تلفیقی از سادگی و زیبایی

چیدمان پذیرایی مربعی مدرن به دنبال ایجاد فضایی است که هم کاربردی باشد و هم ظاهری شیک و امر…