مرموزترین مکان های تاریخی جهان + ویدیو

4
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در جهان مکان های ترسناک و عجیب بسیاری وجود دارد؛ ولی مرموزترین مکان های تاریخی جهان باعث شگفتی و حیرت خیلی‌ها می‌شوند. در این مکان‌ها اتفاقات می‌افتد یا در گذشته رخ‌داده که توضیح‌دادن درباره آن‌ها سخت است.

 

مرموزترین مکان های تاریخی جهان به‌گونه‌ای در گوشه‌وکنار جهان پراکنده شده‌اند که شاید فکر کنید دیدن هرکدام از آن‌ها کاری سخت است. بااین‌حال همراه دلتامگ می‌توانید با این مکان‌ها بیشتر آشنا شوید.

تورکانا یکی از مکان های نفرین شده جهان

یکی از مرموزترین مکان های تاریخی جهان دریاچه تورکانا در آفریقا است که نام انگلیسی آن انویتنت آیلند است. نکته عجیب و ترسناک درباره نام این دریاچه معنی آن است. دریاچه بدون بازگشت یا دریاچه بی‌بازگشت نام دریاچه تورکانا در آفریقا است. همچنین عجیب ترین مکان های دنیا مکان‌هایی هستند که دلیل منطقی و علمی برای اتفاقاتی که در آن‌ها رخ می‌دهد وجود ندارد.

در میان این دریاچه، جزیره‌ای وجود دارد که حتی ظاهر آن عجیب و ترسناک است. این جزیره به‌خوبی نشان می‌دهد که نام ترسناک این دریاچه با جزایر عجیب موجود در آن کاملا هم‌خوانی دارد. افسانه‌ها و داستان‌های بسیاری راجع به این مکان گفته می‌شود. محلی‌ها معتقدند هرکس وارد این جزیره شود هیچ راه برگشتی ندارد.

در سال 1935 یک جهانگرد انگلیسی به نام وین فاش تصمیم می‌گیرد خود به داخل این جزیره سفر کند و جزیره را از نزدیک ببیند. وین فاش به همراه دو همکار خود باروبندیل سفر را می‌بندند و راهی جزیره بدون بازگشت می‌شوند. متاسفانه آن‌ها هیچ‌وقت موفق به برگشتن از جزیره نمی‌شوند و به افسانه‌ها و شایعات دامن زدند.

برخی نیز معتقدند که این جزیره پر از موجودات فرازمینی است و به‌محض نزدیک‌شدن هر انسانی به این جزیره اقدام به دزدیدن او می‌کنند. مردم کنیا بر این باورند که هرکسی که وارد دهانه آتش‌فشانی که در مرکز جزیره وجود دارد بشود، توسط یک صاعقه از پا درخواهد آمد.

دریاچه تورکانای آفریقا

هیدنتور در اتریش از مکان های جادویی جهان

راجع به خرابه‌های هیدنتور افسانه‌های زیادی وجود دارد. برخی معتقدند که این طاق در دوران امپراتوری کنستانتینوس دوم ساخته شده و یکی از مرموزترین مکان های تاریخی جهان است. این امپراتور بین سال‌های 351 تا 361 حکومت کرده است. البته این‌ها تنها حدس و گمان‌هایی است که درباره این طاق وجود دارد.

تنها واقعیتی که درباره این طاق وجود دارد این است که طاق هیدنتور به مناسبت پیروزی رومیان باستان در یکی از جنگ‌های مهمشان ساخته شده است. این تئوری در حقیقت منطقی‌ترین تئوری است که می‌توان برای ساخت این طاق در نظر گرفت. در گذشته‌های دور شهری باستانی در این منطقه وجود داشته که نزدیک به پنجاه‌هزار نفر نیز جمعیت داشته است.

مطلب پیشنهادی:  چیزهای عجیبی که فقط در سفر به تایلند می‌بینید!

این طاق که یکی از اسرارآمیزترین مکان های دنیاست در حال حاضر متروکه شده و بخش وسیعی از آن نیز تخریب و از بین رفته است. از آنجایی که اطلاعات زیادی درباره آن وجود ندارد مردم در گذشته تصور می‌کردند که این طاق دروازه یک شهر باستانی جادویی بوده است. به همین خاطر انسان‌های عجیبی با عقاید عجیب‌تر شروع به پرستش این طاق کرده‌اند و نامش را دروازه بهشت نهاده‌اند.

معبد خورشید مصر

معبد خورشید از مرموزترین مکان های تاریخی جهان

شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که تصور می‌کنید مهم‌ترین جاذبه تاریخی مصر اهرام جیزه است؟ تنها در فاصله بیست‌دقیقه‌ای از اهرام جیزه بقایای یک شهر باستانی بسیار پیشرفته وجود دارد که در نزدیکی شهر ابوقراب واقع شده است.

در نزدیکی این شهر بقایای معبدی وجود دارد که با نام معبد خورشید شناخته می‌شود. در واقع این معبد سحرآمیز پیشکشی برای خدای خورشید بوده که در 2400 پیش ساخته شده است.

در مرکز و در راس این معبد یک هرم پله‌دار واقع شده بوده است. یافته‌های باستان‌شناسی حاکی از این است که شش معبد خورشید در شهر ابوقراب وجود داشته؛ اما آثار به‌جا مانده از دوتای آن‌ها کشف شده است. نکته عجیب درباره این معبد این است که برای ساخت آن باید از وسایل پیشرفته امروزی مانند مته‌های پیشرفته استفاده می‌شده که وجود آن‌ها در 2400 سال پیش کاملا غیر قابل باور و غیرمنطقی است.

دست عظیم هرکول

سخن آخر

معبد و دست عظیم هرکول و معبد سیسیلکو نیز در لیست مرموزترین مکان های تاریخی جهان جایگاه خاصی دارند که با توجه به نوع سازه و نوع ساخت و اتمام پروژه‌های آن‌ها در زمان‌های قدیم، شایعات و افسانه‌های زیادی را پیرامون خود به وجود آورده‌اند.

تعداد کلمات مطلب: 670

اپلیکیشن مجله دلتا

4 دیدگاه

  1. فرح

    23 شهریور 1402 در 9:36 ق.ظ

    بسیار زیبا ممنون از پخش این مجموعه پرارزش

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      27 شهریور 1402 در 1:54 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما

      پاسخ

  2. صدرا

    25 شهریور 1402 در 8:02 ق.ظ

    اگر ایران رو هم نگاه می کردید بد نبود.

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      27 شهریور 1402 در 1:47 ب.ظ

      در مطالب جداگانه و بسیاری در مورد اماکن تفریحی، گردشگری و مرموز و پر رمز و راز ایران نوشته ایم که می توانید تمامی آن ها را از قسمت گردشگری سایت دلتا مطالعه فرمایید.
      ممنون از همراهی و نظر شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…