سود وام مسکن، تشویق‌کننده نیست

2
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد که مردم از وام ساخت مسکن با سود ۱۸ درصدی، برای ساخت و یا خرید خانه، استقبال نمی‌کنند.
خرید مسکن با وام

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری ایلنا، محمدرضا رضایی کوچی اعلام کرد که بانک‌ها به پرداخت 360 هزار میلیارد تومان در سال جاری، برای تسهیلات ساخت و خرید خانه موظف شده‌اند.

وی در ادامه با انتقاد به اینکه مردم از تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد، استقبال نمی‌کنند، بیان کرد: باید برای تامین مالی ساخت مسکن، به صندوق ملی مسکن منابع تزریق شود.

رضایی کوچی بیان داشت: در قانون مصوب شده که سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود. طبق گفته او، در قانون باید صندوقی به نام صندوق ملی مسکن تشکیل و تمام منابع موردنیاز در این صندوق قرار بگیرد تا بتوان با استفاده از منابع این صندوق این یک میلیون واحد مسکونی در سال، ساخته شود.

محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد به اینکه اما تاکنون یک ریال پول در صندوق ملی مسکن گذاشته نشده است، خاطرنشان کرد: یک صندوق خالی به مجلس فرستاده‌اند و می‌گویند می‌خواهیم یک میلیون واحد مسکونی بسازیم. جای سوال است که با چه منابع مالی می‌خواهند این یک میلیون واحد را بسازند؟

ساخت و یا خرید خانه

او ابراز داشت: دولت به تازگی ما را به صندوق‌های توسعه و عدالت در استان‌ها ارجاع داده است تا از منابع آنها به منابع صندوق ملی مسکن تزریق شود.

صندوق ملی مسکن خالی است

این نماینده مجلس بیان کرد: زمانی که ما در این زمینه قانون داریم که به صندوق ملی مسکن منابع تزریق شود، چرا صندوق خالی به مجلس فرستاده شده است؟

مطلب پیشنهادی:  نقش تعیین‌کننده دلالان، در تعیین قیمت مسکن مهر

او بخشی از تامین مالی این صندوق را از محل فروش زمین‌های دولتی برشمرد و گفت: ما تعیین کردیم که عددی از این منابع از محل فروش زمین‌های دولتی باشد از هر کدام از صندوق های استانی ۴۰ هزار میلیارد برداشت کنیم و به صندوق ملی مسکن واریز کنیم.

رضایی کوچی ابراز داشت: البته تزریق ۲۳ هزار میلیارد تومان برای صندوق ملی مسکن تصویب شده اگر منابع در صندوق ملی مسکن قرار داده نشود، امیدی که به مردم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال داده شده از بین می‌رود.

این نماینده مجلس در پایان سخنان خود تصریح کرد: این صندوق حداقل باید ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا بتواند از تسهیلات بانکی برخوردار شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «بازار مسکن همچنان در خواب زمستانی» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «سود وام مسکن، تشویق‌کننده نیست» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:44 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …